Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

​هیچ گونه محدودیتی برای احداث و توسعه گلخانه ها در آذربایجان غربی وجود ندارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از ارائه تسهیلات با نرخ سود 7 درصد به متقاضیان احداث کشت های گلخانه ای توسط بانک های عامل در استان خبرداد.

​هیچ گونه محدودیتی برای احداث و توسعه گلخانه ها در آذربایجان غربی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، رسول جلیلی در جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان با اشاره به مزایای کشتهای متراکم گلخانه ای اظهار کرد : توسعه گلخانه ها از اولویت های این سازمان است و برای حمایت از سرمایه گذاران در این بخش محدودیتی در صدور مجوز و ارایه تسهیلات وجود ندارد.

جلیلی هدف از کشت گلخانه ای را افزایش 10 برابری تولیدات با انتقال کشت های سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه اعلام کرد و ادامه داد:  تسهیلات مورد نیاز توسعه گلخانه ها از محل تبصره 18 با سود هفت درصد و باز پرداخت 5 ساله به متقاضیان پرداخت می شود .

وی توسعه گلخانه ها را عاملی بسیار موثر در صیانت از اراضی کشاورزی، رونق تولید، ایجاد اشتغال جایگزین  و به ویژه بهره ‌وری منابع آب و خاک برشمرد.

این مسئول اضافه کرد : برنامه سال98 این استان برای توسعه گلخانه ها در سطح 50 هکتار است که در حال حاضر 152 واحد گلخانه ای در سطح استان به مساحت 50 هکتار موجود است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: برای کارشناسان مرتبط و متقاضیان احداث واحدهای گلخانه ای دوره های اموزشی آشنایی با تولید محصولات گلخانه ای برنامه ریزی شده است که در طول سال اجرا می شود.

در ادامه مشکلات موجود در مسیر توسعه گلخانه ها و آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات برای شهرک های گلخانه ای استان توسط اعضای حاضر در جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید