Iranian Agriculture News Agency

قوسی در نشست هماهنگی روز جهانی خاک عنوان کرد:

خاک بستر تولید است

جلسه هم اندیشی روز جهانی خاک با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان و تعدادی از مدیران کل و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های روز جهانی خاک در محل دفتر رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار گردید.

خاک بستر تولید است

به گزارش  خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین سجادی با تاکید بر ضرورت حفظ و صیانت از خاک گفت: خاک منبع حیات و بقای بشریت است و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: باید فرزندان خود را در جهت مراقبت از خاک آشنا سازیم و به آنها بیاموزیم که خاک را چگونه حفظ کنند.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه «دغدغه همه ما برای خاک بسیار مهم و درست است.» خاک را به عنوان بستر تولید معرفی کرده و افزود: از خاک باید مراقبت شود که دچار فرسایش و آلودگی نگردد، چرا که این دو مورد عوامل تهدید کننده خاک می باشند.

 وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های ما برای بقا و حیات بشر است، اظهار داشت: در چرخه تولید همه چیز به همدیگر وابسته اند، سازه های آبی خیز داری، راه سازی، مسکن، تولید، زراعت، معدن و غیره هر کدام کار خود را انجام می دهند اما نباید دست به ترکیب خاک زد.

غلامرضا قوسی به کلام رهبری در خصوص اهمیت خاک اشاره کرد و عنوان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری باید به فکر حفظ و صیانت خاک باشیم چون بسیار مهم است، ازینرو و با این اهمیت، تنها نمی توان به یک روز به عنوان روز جهانی خاک اکتفا کرد و باید برنامه های ما برای حفظ خاک، سالانه و مداوم باشد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، کشاورزی حفاظتی را یکی از مهمترین برنامه های صیانت از خاک برشمرد و ادامه داد: باید برای اجرای تمامی کارها برنامه داشت.

قوسی بیان کرد: مردم را باید از طریق اطلاع رسانی دقیق در خصوص اهمیت خاک در برنامه حفظ و صیانت از خاک سهیم کنیم تابا عوامل موثر در فرسایش و آلودگی خاک آشنا شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید