Iranian Agriculture News Agency

کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل از منظر کشاورزی در شهرستان تهران برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران از برگزاری کارگاه آموزشی" اصول و مبانی پدافند غیر عامل از منظر کشاورزی " به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در محل بخشداری شهرآفتاب از توابع این شهرستان، خبر داد.

کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل از منظر کشاورزی در شهرستان تهران برگزار شد

به گزارش ایانا در استان تهران، برادری در خصوص این کارگاه گفت: پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی، به مجموعه اقدامات پیشگیرانه در حوزه دام و گیاه اطلاق می شودد که با اجرای آن می توان قدرت اثر تهدیدات را کاهش و آستانه آسیب پذیری بخش کشاورزی را افزایش داد؛ به این ترتیب می توان میزان خسارات و تلفات احتمالی ناشی از تهدیدات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی اقدامات پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی را دارای حساسیت ویژه ای دانست و اهمیت آن را در توسعه پایدار و ارتقای تامین امنیت غذایی مردم که مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است، یادآوری کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران تصریح کرد: برگزاری این کارگاه آموزشی که به همت اداره آموزش و ترویج شهرستان برگزار شد از جمله اقدامات موثر در جهت آگاه سازی اذهان عمومی به ویژه بهره برداران بخش کشاورزی در جهت طرح اهمیت موضوع پدافند غیر عامل است.

در این کارگاه آموزشی مدرس کلاس در خصوص مبانی و مفاهیم پدافند غیر عامل، جایگاه بخش کشاورزی در اقتصاد و امنیت ملی، مروری بر انواع تهدید‌ها در حوزه کشاورزی، تعریف اگروبیوتروریسم، روشهای آسیب رساندن به محصولات استراتژیک، حفاظت از اطلاعات کشاورزی و وظایف کارمندان و بهره برداران در راستای صیانت از داده های بخش کشاورزی، کانون های حمله زیستی، اهمیت و مزایای تنوع زیستی در خاک، کشاورزی حفاظتی و اقدامات پیشگیرانه علیه حمله‌های بیولوژیکی به کشاورزی پرداخت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید