Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی عنوان کرد:

ضرورت نگهداری دام های زنده دامداران مناطق زلزله زده در اماکن مناسب و گرم

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: کارگروه تخصصی سیل، سرمازدگی و انواع مخاطرات کشاورزی یکی از کارگروه های مربوط به شورای بحران است.

ضرورت نگهداری دام های زنده دامداران مناطق زلزله زده در اماکن مناسب و گرم

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در جلسه مدیریت بحران شهرستان سراب که با محوریت کنترل و جبران خسارات دامی ناشی از زلزله اخیر در شهرستان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: در ذیل شورای بحران استان، کارگروه های مربوطه قرار دارند که یکی از این کارگروهها، کارگروه تخصصی سیل، سرمازدگی و انواع مخاطرات کشاورزی می باشد که مسئولیت آن بر عهده سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی است.

وی با بیان این موضوع که همه باید گوش به فرمان فرماندهی مدیریت بحران در شهرستان باشیم، ادامه داد: در اولین جلسه کارگروه تخصصی سیل، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی، مدیریت واحدهای دامی آسیب دیده در زلزله اخیر در اولویت کاری قرار گرفته است.

مهندس فتحی تصریح کرد: در زلزله اخیر تعدادی از احشام دامداران منطقه خسارت دیده و از بین رفته اند، در این راستا اداره کل دامپزشکی استان از اولین ساعات در منطقه حضور یافته است تا دامها بصورت بهداشتی دفن و اماکن دامی جهت جلوگیری از شیوع بیماریهای عفونی، ضدعفونی گردند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در خصوص جبران خسارت واحدهای دامی گفت: افرادی که دارای بیمه دام می باشند بدون کوچکترین نگرانی می توانند از بیمه دام و طیور استفاده نمایند، برای دامدارانی که دام خود را بیمه ننموده اند نیز تدابیر مناسبی اندیشیده شده است تا بیش از حد متضرر نشوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر موضوعی که به مدیریت جدی و هوشمندانه نیاز دارد، دام هایی هستند که خوشبختانه خسارت ندیده اند و باید بصورت موقت و دائمی در جایگاه های مخصوصی نگهداری گردند.

مهندس فتحی  با اشاره به رسیدن سرما و بارش برف و باران در روزها و ماههای آینده، ادامه داد: با توجه به این که سرما و زمستان در راه است نگهداری دام های زنده دامداران مناطق زلزله زده در اماکن مناسب و گرم که بتواند از بیماری دامها جلوگیری نماید، ضرورت دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر لزوم نوسازی و بهسازی اماکن دامی مناطق روستائی زلزله دیده در شهرستان سراب، گفت: در این راستا آمار و ارقام موجود به وزارت جهادکشاورزی ارسال و مقرر شده تا در اولین فرصت تسهیلات لازم جهت ساخت و ساز اماکن خسارت دیده ابلاغ و پرداخت شود.

مهندس فتحی تصریح نمود: سازمان جهادکشاورزی استان آمادگی کامل دارد تا همه ظرفیت های خود را جهت اسکان موقت دامهای زنده دامداران زلزله زده در اختیار فرماندهی مدیریت بحران قرار دهد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره مجدد به فرارسیدن فصل سرما و بارش برف و باران، تاکید کرد: با توجه به کاهش محسوس دما در شهرستان سراب و برودت هوا در منطقه، باید حداکثر ظرف 20 روز اماکن دائمی نگهداری دامها در مناطق زلزله زده آماده و در اختیار دامداران قرار گیرد.  

  

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید