Iranian Agriculture News Agency

شعار سازمان جهاد کشاورزی گیلان اثربخشی و پاسخگویی است

جلسه "راهبرد توسعه مدیریت" با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان و جمعی از معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد.

شعار سازمان جهاد کشاورزی گیلان اثربخشی و پاسخگویی است

به گزارش خبرنگار ایانا در گیلان، مهندس درجانی ضمن تشکر از حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: ما در سازمانی مشغول به ارائه خدمت هستیم که وظایف متعدد و گسترده ای دارد و عهده دار وظایفی می باشیم که در ارتباط مستقیم با سفره مردم و به عبارت کلی "امنیت غذایی" است.

وی افزود: اقتصاد استان، اشتغال و حتی امنیت استان گیلان به بحث کشاورزی گره خورده و برنامه ریزی در این حوزه می تواند بسیار اثرگذار باشد.

مهندس درجانی با اشاره به نوع مدیریت و فرایندهایی که باید روی دهد تا یک سازمان به بالندگی برسد، گفت: اصلاح و برنامه ریزی در شیوه های مدیریتی آن هم در سازمانی به گستردگی جهاد کشاورزی می‌تواند در همه محورهای توسعه استان اثرگذار باشد و خود را نشان دهد که در نهایت ثمرات آن در سفره مردم و حتی رفتارهای فرهنگی و اجتماعی آنان خود را نشان خواهد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نگاه من در انتصابات این سازمان، برنامه محور بوده و هست، بسیار دقت می‌کنم افرادی برنامه محور را انتخاب نمایم و به این نکته  توجه دارم که گزینه های انتخابی تا چه اندازه بر برنامه های ارائه شده  دانش و تسلط دارند.

وی افزود: ما باید خواه مثبت خواه منفی پاسخگوی مردم باشیم و در زمان و مکان مناسب این پاسخگویی صریح اتفاق افتد. اگر در یک دهستان یا بخش می توانیم به مردم پاسخگو باشیم لازم نیست مردم را متحمل سختی نموده تا با طی مسافت طولانی به مرکز استان مراجعه نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: ما در بحث صیانت و سلامت اداری در حال انجام کارهای بزرگی هستیم و قرارداد ها، مناقصه ها و مزایده ها همه باید به موقع انجام گیرد و برای آن برنامه ریزی نموده ایم.  ترک تشریفات از نظر اینجانب معنا ندارد و بر اساس ابلاغیه صادره کلیه معاونان و مدیران ملزم به رعایت آن هستند.

وی با تاکید بر بحث آموزش و بیان این نکته که در بحث آموزش و ترویج  آنچه به آن فکر میکنم تنها برگزاری دوره آموزشی نیست، افزود: در برگزاری دوره های آموزشی باید جامعه هدف مشخص باشد و در انتخاب مدرس دقت لازم به عمل آید تا بهترین و موثرترین شیوه های آموزشی از سوی مدرس مدعو به کار گرفته شود.

مهندس درجانی خاطر نشان کرد: آموزش‌ها باید مسئله محور، کارآمد و اثرگذار بوده و مشکلات بهره برداران بخش کشاورزی را حل نماید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه امروز این سازمان بیشترین مراجعه کننده را در بین سازمان های مستقر در سطح استان دارد اعلام نمود با مراجعه حدود 200 نفر در هفته تنها به حوزه ریاست، همچنان وظیفه خود را تکریم ارباب رجوع و تسهیل کار آن‌ها می دانیم.  

وی در خاتمه گفت: امروز با تفویض اختیارات توانستیم روند پاسخگویی را در پاره ای از موارد که ارباب رجوع بعضا سال ها در پی امضای مقام مافوق در انتظاری طولانی به سر می برد، تسریع بخشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید