Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین :

3971 هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 3971 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است .

3971 هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در جلسه سامانه نوین آبیاری که با حضور معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود: این میزان سامانه نوین آبیاری در قالب 137 طرح اجرا شده است .

وی اظهار داشت: همچنین در همین راستا ؛ 4440 هکتار سامانه نوین آبیاری در قالب 195 طرح با 57 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا می باشد .

به گفته ی خمسه؛ برنامه اقتصاد مقاومتی در سال جاری برای سامانه نوین آبیاری در استان 5950 هکتار تعیین شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: سال گذشته در زمینه اجرای طرح های آب و خاک روند خیلی خوبی بود که امسال نیز این روند باید ادامه یابد تا طرح ها به پایان برسد.

خمسه تصریح کرد: در حال حاضر 250 هزار هکتار از اراضی مستعد سامانه نوین آبیاری در استان داریم که بایستی طی یک برنامه ریزی مناسب نسبت به اجرای سامانه های نوین آبیاری انجام داد .

به گفته ی وی ؛ تاکنون بیش از 45 هزار هکتار سامانه نوین ابیاری در استان اجرا شده است .

وی یاد آور شد: بر اساس مصوبه سفر ریاست جمهوری مبنی بر اجرای 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری تاکنون 19 هزار و 677 هکتار اجرا شده و 323 هکتار نیز باقی مانده که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید