Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد:

استان خوزستان کمربند اقتصاد کشاورزی کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که پایداری محصول مهمتر از کمیت است گفت: استان خوزستان می‌تواند به کمربند اقتصادی کشور به ویژه در بخش کشاورزی تبدیل شود.

استان خوزستان کمربند اقتصاد کشاورزی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه بررسی پیشرفت فیزیکی کشت محصول راهبردی کلزا که با حضور مدیران 12 شهرستان اهواز، بهبهان، شوش، شوشتر، گتوند، باوی، دشت آزادگان، کارون، اندیمشک، رامهرمز، حمیدیه و دزفول در سازمان برگزار شد ضمن اشاره به اهمیت کشت دانه روغنی کلزا در مزارع استان اظهار کرد: جهت رفاه حال کشاورزان، تمهیدات لازم جهت عملیات برداشت کلزا از جمله کمباین، خشک کن‌ها و مراکز خرید باید از هم اکنون مد نظر قرار گرفته شود.

کیخسرو چنگلوایی با بیان این مطلب که کیفیت و پایداری محصول بسیار مهمتر از کمیت آن می‌باشد عنوان کرد: استان خوزستان می‌تواند به کمربند اقتصادی کشور به خصوص در بخش کشاورزی تبدیل شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین ضمن اشاره به پروژه توسعه ملی گندم بنیان در استان اظهار داشت: نتایجی که در 4 پایلوت گذشته به دست آمده نوید تولید 400 هزار تن گندم در 4 سال آینده را خواهد داد و انتظار می‌رود که این طرح در 400 هزار هکتار سطح کشت آبی گندم تعمیم داده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید