Iranian Agriculture News Agency

بر سلامت محصولات غذایی مردم تاکید شد:

بیانیه مشترک سازمان استاندارد، گمرک و وزارت جهاد کشاورزی درباره ذرت‌های آلوده

در پی طرح برخی ادعاهای غیرواقعی و متناقض درباره ورود ذرت‌های دامی آلوده به کشور، سازمان ملی استاندارد ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی در بیانیه ای مشترک ضمن تکذیب این ادعاهای بی اساس، بر سلامت محصولات غذایی مردم تاکید کردند.

بیانیه مشترک سازمان استاندارد، گمرک و وزارت جهاد کشاورزی درباره ذرت‌های آلوده

به گزارش ایانا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

پیرو انتشار اخبار متناقض درباره ورود ذرت‌های آلوده به کشور به هموطنان گرامی اطمینان می‌دهیم، طبق مقررات، کیفیت و سلامت محموله‌های ذرت دامی وارداتی به کشور هم در مبدا و هم در گمرک و قبل از ورود به کشور توسط سه مرجع نظارتی شامل سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی پایش و تایید می‌شود. براین اساس سلامت 350 هزار تن ذرت‌های دامی وارد شده به کشور طی آزمایش‌های متعدد محرز و تایید شده است و شهروندان از بابت سالم بودن این محموله‌ها که کاملا مصرف خوراک دامی دارند هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تاکید می‌شود به آن مقدار محموله از ذرت‌هایی که آلودگی آن در آزمایش‌های متعدد به اثبات رسیده است مجوز ورود به کشور داده نشده که در این باره رئیس جمهور محترم نیز به دستگاههای ذیربط تاکید داشتند. بدیهی است برای ارکان مختلف دولت، همواره سلامت و امنیت غذایی جامعه در اولویت قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید