Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

تخصیص بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: دولت تاکنون مبلغ ۲۸۹ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال به منظور جبران خسارت های سیل سال جاری به بخش کشاورزی این شهرستان تخصیص داده است.

تخصیص بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی با اشاره به اینکه ۱۳۹۵ فقره گزارش برآورد خسارت به تائید کار گروه شهرستانی رسیده، افزود: از اعتبار تخصیصی مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در قالب تسهیلات ارزان قیمت به بانک های عامل ابلاغ شده است.

به گفته وی؛ بر اساس  آخرین گزارشات تهیه شده از بانک ها بیش از ۱۰۷ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال از اعتبار تسهیلاتی به خسارت دیدگان بخش باغبانی، امور دام و زنبور عسل پرداخت و جذب آن پایان یافته است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: بیش از  ۱۴۴ میلیارد و ۷۷۶ میلیون ریال نیز در قالب کمک های بلاعوض برای کشاورزان و دامداران خسارت دیده توسط کار گروه استانی تائید و دستور پرداخت آن صادر شده است. 

همتی،  با بیان اینکه پرداخت کمک بلاعوض پس از طی مراحل لازم توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انجام می شود، بیان کرد: کمک های بلاعوض در دو مرحله به حساب آسیب دیدگان واریز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین تاکید کرد: این مدیریت با تمام کمبود های نیروی انسانی، در ماه های گذشته تلاش حداکثری خود را معطوف به ساماندهی پرونده های خسارت و معرفی مشمولین به بانک های عامل نموده است. 

دبیر کار گروه خسارت سیل فروردین ۹۸،  از شعب بانک های کشاورزی، ملی، ملت، صادرات، سپه و توسعه تعاون شهرستان قیروکارزین به دلیل همکاری در پرداخت این تسهیلات تقدیر کرد و متذکر شد که روند اجرایی در بانک های مختلف بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سرپرستی های آنها انجام می شود.  همتی اظهار کرد: بخشداران و نمایندگان اداره امور عشایر، نظام مهندسی کشاورزی، بانک کشاورزی، تشکل کشاورزی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، روسای مراکز جهاد کشاورزی و اداره دامپزشکی در کار گروه خسارت سیل عضویت داشته که جلسات آن به ریاست فرماندار شهرستان برقرار بوده است. 

بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران سقف تسهیلات ارزان قیمت و کمک های بلاعوض برای هر هکتار باغ یک صد میلیون ریال، دام سبک ده میلیون ریال و هر کلنی زنبور عسل چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال هست. 

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید