Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور:

به دنبال ایجاد ساختاری در حوزه حفاظت اراضی هستیم

طی مراسمی، اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی کرمانشاه امروز با حضور مسئولین استانی و کشوری در سالن شماره ۲ سازمان برگزار شد.

به دنبال ایجاد ساختاری در حوزه حفاظت اراضی هستیم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، مهندس حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ابتدای مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت اراضی استان گفت: کرمانشاه یکی از استانهای وسیع کشاورزی است و نیازمند تقویت حفاظت اراضی بوده و معرفی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی در استان کرمانشاه و آغاز فعالیت اجرایی آن برای تولید پایدار محصولات حائز اهمیت است.

مهندس حاتمی با اشاره به اهمیت حفظ عرصه های کشاورزی و منابع طبیعی افزود: این حوزه همواره با سو ء استفاده هایی روبرو است و امور اراضی بعنوان متولی اصلی حفاظت از اراضی در این راستا با متخلفان برخورد نموده است.

حاتمی گفت: در حوزه امور اراضی اقدامات در راستای پیشگیری از تخریب عرصه ها بوده و بی گمان این رویکرد باید تقویت شود.

حاتمی افزود: تشکیل پرونده ها در حوزه امور اراضی هزینه های زیاد مالی، فرهنگی و اجتماعی به جامعه تحمیل می کند، بنابراین حوزه پیشگیری از تخلف در عرصه ها اهمیت می یابد و در این خصوص نگاه پیشگیری از وقوع جرم را بر برخوردهای قضایی ارجح می دانیم و امیدواریم در یگان حفاظت این مهم بخوبی عملیاتی شود.

در ادامه این نشست، سرهنگ ایروانی مشاور انتظامی سازمان حفاظت امور اراضی کشور گفت: معرفی فرمانده یگان حفاظت اراضی در راستای حفظ عرصه های کشاورزی و حفظ امنیت غذایی است.

وی افزود: مراقبتها در حوزه زمین از حساسیت ویژه ای برخوردار است و تمامی دستگاهها در این زمینه باید سهم داشته باشند.

ایروانی با اشاره به اقدامات در حوزه امور اراضی افزود؛ ایجاد سامانه ۱۳۱ و مجهزسازی سازمانها به خودرو حفاظت اراضی از اقدامات مهم این یگان می باشد.

وی هدف از ایجاد یگانهای حفاظت اراضی را پیشگیری از تخلف در حوزه اراضی و به حداقل رساندن تخلفات دانست.

دیگر سخنران این مراسم حسن آبادی فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی بود.

سرهنگ حسن آبادی معرفی فرمانده یگان حفاظت اراضی را ایجاد راهبری در حوزه پیشگیری از تخریب عرصه ها عنوان نمود و افزود: تشکیل یگان حفاظت از اراضی می تواند با مشارکت همه دستگاهها مانع از تخریب اراضی کشاورزی شود.

وی گفت: معرفی فرمانده یگان حفاظت اراضی با همکاری ناجا محقق گردید و در این راستا از نیروهای ناجا نیز بهره گیری شد.

حسن آبادی از پیگیریهای صورت گرفته برای تقویت یگان حفاظت اراضی خبر داد و تصریح نمود: به دنبال استفاده از سرباز در حوزه یگان حفاظت اراضی بودیم و جلساتی در این حوزه با نیروهای مسلح داشتیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی تاکید کرد: از نظر ساختاری ناجا نیروهایی را در اختیار یگان حفاظت اراضی قرار داد.

وی افزود: در استان کرمانشاه سرهنگ محمدی از افراد متعهد و با اخلاص هستند که در یگان حفاظت استان کرمانشاه این مسئولیت خطیر را به دوش خواهند کشید.

وی افزود؛در آینده آموزش کارکنان در حوزه یگان حفاظت اراضی و لباس فرم طراحی خواهد شد.

این مقام مسئول یگان حفاظت از اراضی را یک امر فرابخشی دانست که برای اثربخشی بهتر باید همه دستگاهها پای کار باشند.

سرهنگ حسن آبادی گفت: در شش ماهه اول ۱۰۴۰تماس خبری در حوزه امور اراضی و از طریق سامانه ۱۳۱ وجود داشته است و این اهمیت موضوع را می رساند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت مراکز جهاد کشاورزی برای اطلاع رسانی در حوزه پیشگیری می تواند بسیار موثر باشد.

حسن آبادی افزود: از موارد اثر گذار دیگر در امر پیشگیری از وقوع تخلف استفاده از دهیاران است تا با اطلاع رسانی در حوزه تخریب اراضی یگان را در بازدارندگی ها یاری نمایند.

وی همچنین از کلیه دستگاهها شامل سازمان جهاد کشاورزی ،مراکز جهاد کشاورزی ،دستگاه قضاء،نیروی انتظامی،استانداری ،فرمانداری و بخشداری ها،راه و شهرسازی،منابع طبیعی،محیط زیست،تریبونهای نماز جمعه،بسیج و رسانه ها در خواست نمود در امر مهم حفاظت از اراضی کشاورزی یگان حفاظت از اراضی استان را یاری دهند

در پایان این مراسم ضمن قرائت حکم فرمانده یگان حفاظت اراضی استان و اهداء این حکم از طرف رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ،جناب سرهنگ محمدی بعنوان اولین فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان منصوب شد.

گفتنی است یگان حفاظت از اراضی استان کرمانشاه با همکاری دستگاههای مرتبط وظیفه پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و معرفی متخلفین از قوانین را به مراجع قضایی بر عهده خواهد داشت

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید