Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

عشایر مهمترین و بهترین محافظان اراضی ملی و مرتعی هستند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: جامعه عشایری به لحاظ پذیرش توصیه های علمی پذیرنده تر از سایر جوامع است.

عشایر مهمترین و بهترین محافظان اراضی ملی و مرتعی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در گردهمایی روسای امور عشایر ادارات شهرستان های کشور در تبریز با بیان اینکه  جامعه عشایری به لحاظ پذیرش توصیه های علمی پذیرنده تر از سایر جوامع است گفت: راهبری ما در جامعه عشایری و در اقتصاد مقاومتی و رونق تولید به خوبی پیش می رود.

وی  از مهندس قندالی و مجموعه سازمان امور عشایر به خاطر خدمات و اعتبارات خوبی که در چند سال اخیر بویژه از صندوق توسعه ملی و مالیات بر ارزش افزوده به عشایر اختصاص پیدا کرده قدردانی نموده و گفت: سال گذشته به خاطر نوسانات ارزی سال پرمشقتی داشتیم اما جامعه عشایری با کمترین تاثیر به لحاظ تولید مواجه بود و نه تنها تولیدش کاهش نیافت بلکه افزایش تولید نیز داشت.

مهندس فتحی با اشاره به نقش بسزای تشکل‌های عشایری در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، افزود: باید سیاست توانمندسازی تشکل های عشایری و کشاورزی را با جدیت ادامه دهیم چرا که همین تشکل ها در بسیاری از مواقع کمک حال دولت بوده‌اند و اجرای بخشی از وظایف را بر عهده گرفته اند.

وی با تاکید بر این که عشایر مهمترین و بهترین محافظان اراضی ملی و مرتعی هستند، تصریح کرد: ما باید مراتع را در اختیار عشایر قرار دهیم چرا که عشایر طرح استفاده بهینه از مراتع را می دانند و می توانند آن را به خوبی اداره کنند و حتی بدون این که ما از آنها بخواهیم خودشان از مراتع محافظت می کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سطح بیمه ای دامهای عشایری ما بیشتر از سایر جوامع تولیدی است گفت: این نشان می دهد که راهبرد ما در جوامع عشایری به درستی پیش می رود، ایجاد زنجیره های تولید که ما دنبال انجام آن هستیم، جامعه عشایری بیشتر از همه انجام می دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید