Iranian Agriculture News Agency

در هفته پدافند غیرعامل؛

مانور مبارزه با آفت ملخ صحرایی-دریایی در شهرستان ارزوئیه برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: با توجه به اعلام خطر سازمان حفظ نباتات مبنی بر احتمال طغیان موج جدید ملخ در ماههای آینده ،به همین منظور در اولین روز از هفته پدافند غیر عامل ،مانور مبارزه با آفت ملخ صحرایی- دریایی به صورت نمادین با حضور فرماندار ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان،بخشداران،اداره بهداشت ،هلال احمر ،سایر مسئولین ادارات شهرستان وتعدادی از کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی وکشاورزان منطقه در موتور پمپ سوم شعبان برگزارگردید.

مانور مبارزه با آفت ملخ صحرایی-دریایی در شهرستان ارزوئیه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری گفت: ملخ صحرایی – دریایی آفتی پلی فاژ (همه چیز خوار) است ودر صورت عدم کنترل ومبارزه به موقع ،خسارت جدی به بخش کشاورزی وارد میسازد وبایستی آمادگیهای لازم برای مقابله با این آفت انجام و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه تصریح کرد: در همین راستا مانوری به صورت آموزشی و نمادین با هدف آماده باش وهماهنگی وهمکاری سایر دستگاههای شهرستان انجام شد.

وی در پایان گفت: کنترل این آفت خطرناک نیاز به عزم جدی تمام دستگاهها وکارشناسان جهاد کشاورزی وکشاورزان منطقه داردتا با هماهنگی با هم به موقع وارد عمل شده وجلوی خسارت به بخش کشاورزی  گرفته شود .

در سال قبل نیز مراتع وکشتزارهای شهرستان به این آفت آلوده گردیدند اما  خوشبختانه با همکاری  کشاورزان منطقه و کارشناسان مدیریت  ومراکز جهاد کشاورزی وسایر دستگاهها این آفت به موقع کنترل ومهار گردید. در سطح 4300 هکتار علیه این آفت مبارزه بطور موفقیت آمیز صورت گرفت.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید