Iranian Agriculture News Agency

بیش از 2 هزار هکتار اراضی ملی آذربایجان‌شرقی از زمین‌خواران پس گرفته شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 2 هزار هکتار از اراضی ملی در استان آذربایجان شرقی با ورود دادگستری به اراضی ملی بازگشت.

بیش از 2 هزار هکتار اراضی ملی آذربایجان‌شرقی از زمین‌خواران پس گرفته شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی عصر امروز در شورای اداری آذربایجان‌شرقی که با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در بحث تامین اقلام اساسی سفره‌های مردم سال بسیار دشواری را سپری کردیم که تاثیرات روانی روی مصرف‌کننده گذاشت و قاچاق وارونه نیز ما را متاثر کرد.

وی افزود: مجموعه عوامل استانی منجر شد تا در ستادتنظیم بازار مشکلات را حل کنیم ولی با وجود سال دشواری که داشتیم، بسیاری از مشکلات تولیدی رفع شده و نه تنها کاهش تولید نداشتیم بلکه افزلیش تولید هم داشتیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود، گفت: حفظ اراضی کشاورزی جزو مسولیت ماست که برای حفظ امنیت غذایی انجام می‌گیرد لذا بیش از 2 هزار هکتار اراضی ملی با ورود دادگستری به اراضی ملی بازگشت.

مهندس فتحی در ادامه رودخانه ارس را مورد اشاره قرار داد وخواستار پایدار شدن اعتبارات صندوق توسعه ملی در مورد رود ارس شدوگفت: اعتباراتی از طریق این صندوق تخصیص داده شده و سال پایانی آن است، اما نتوانسته‌ایم زیرساختهای لازم بخش کشاورزی را دراین حوزه ایجاد کنیم از این‌رو تقاضا داریم اعتبارات مرزی ارس پایدار و برقرار باشد.

وی در خاتمه بیان کرد: برای تامین ادوات قلع و قمع اعتباری لحاظ نمی‌شود، خواستار لحاظ شدن اعتبارات در این رابطه هستیم تا در این بخش موفق عمل کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید