Iranian Agriculture News Agency

صعود گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله 3155 متری علی علمدار

رئیس اداره رفاه و تربیت بدنی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صعود گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله 3155 متری علی علمدار خبر داد.

صعود گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله 3155 متری علی علمدار

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس وحید ستود با اعلام این مطلب گفت: گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی قله 3155 متری علی علمدار را از مسیر شهرستان مرند- کشکسرای با موفقیت صعود کردند.

رئیس اداره رفاه و تربیت بدنی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: علی علمدار با ارتفاع 3155 متر بعنوان مرتفع ترین بخش از کوهستان میشو محسوب می شود.

شایان ذکر است کوه علی علمدار با ارتفاع 3155 متر بعنوان مرتفع ترین بخش از کوهستان میشو محسوب شده و گستره کوهستان " میشو " از جنوب مشرف به دریاچه ارومیه و" شبستر"و از شمال به " مرند" و" کشکسرای" و از شرق به " صوفیان " و از غرب به " تسوج " محدود می شود . این کوهستان در تقسیمات اصلی کوه های ایران جزو کوه های شمالی و گروه کوه های آذربایجان محسوب  می شود .

قله علی علمدار  در حوزه غربی این کوهستان واقع شده است، مسیر صعود به قله این کوه از شمال از طریق روستای " ارلان " و از غرب از مسیر روستای" الماس " در 5 کیلومتری شهر " تسوج " می باشد .

 قله این کوه از جمله عبادتگاه های مذهبی منطقه به شمار می رود و در بالای قله آرامگاه فردی بنام علی ابن مالک اشتر نخعی ملقب به علی علمدار قرار دارد،  به باور مردم محلی این مقبره مربوط به پسر مالک اشتر نخعی از یاران حضرت علی (ع) می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید