Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

صادرات 74 تن زعفران در پنج ماهه نخست سال جاری

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جشن شکرگزاری زرشک و زعفران قاینات، اظهار کرد: دولت برای حمایت از کشاورزان به دو صورت خرید حمایتی و توافقی ورود پیدا می کند.

صادرات 74 تن زعفران در پنج ماهه نخست سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدعلی طهماسبی افزود: دولت قصد ورود به بازار را ندارد بلکه در حاشیه قرار دارد و با هدف منظور تنظیم بازار و نه به عنوان تاجر عمل می کند

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم پوشال معمولی زعفران 8 میلیون و 200 هزار تومان، مرغوب 9 میلیون تومان و سرگل 9 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده، گفت: اگر قیمت خرید از میزان تعیین شده کمتر شود دولت برای خرید حمایتی ورود میکند.

طهماسبی گفت: سال گذشته 280 تن زعفران در سطح کشور صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه ابتدای سال جاری 74 تن زعفران از طریق گمرکات به صورت رسمی صادر شده است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیشترین آسیبی که در حال حاضر متوجه تولید زرشک با کیفیت در استان است نبود بارگاه هایی که نگهداری و خشک کردن زرشک بوده که نیاز به توجه دارد.

طهماسبی با اشاره به اینکه تفاهم نامه ای برای ایجاد یک هزار هکتار گلخانه در استان تا سال 1400 منعقد شده، گفت: از این یک هزار هکتار 150هکتار برای احداث بارگاه زرشک در استان در نظر گرفته شده و با توجه به دستور العمل جدید بارگاه های زرشک جزء فرایند ذاتی تولید زرشک بوده و نیاز به مجوز برای احداث ندارد.

وی عنوان کرد: همچنین به متقاضیان برای احداث بارگاه زرشک تسهیلات پرداخت می شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: خراسان جنوبی استان کم بارانی با تبخیر بالا است و کشت گیاهانی از جمله زرشک، زعفران و عناب اقدام هوشمندانه ای است که برای این منطقه انجام شده است.

طهماسبی عنوان کرد: دولت برای کاشت گیاهان دارویی، گل محمدی و آنغوزه نیز با پرداخت تسهیلات از متقاضیان حمایت می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه کشت گلخانه ای باعث صرفه جویی در آب میشود معمولا هر گلخانه برای 10 نفر اشتغال ایجاد می کند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خصوص صنایع تبدیلی کارآفرینان باید ورود پیدا کنند تا سرمایه گذاری صورت گیرد و دولت تنها برای حمایت از تولید کننده ورود پیدا می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید