Iranian Agriculture News Agency

غلامرضا قوسی عنوان کرد:

فعالیت بالغ بر 38 هزار بهره بردار زعفران در خراسان جنوبی

مراسم جشن شکرگزاری برداشت زعفران و زرشک در شهرستان قاینات با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون وزیر در امور باغبانی، نماینده شهرستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران استان و شهرستان برگزار گردید.

فعالیت بالغ بر 38 هزار بهره بردار زعفران در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از مزارع زعفران شهرستان قاین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی مقام دوم سطح زیر کشت و تولید زعفران را دارد.

غلامرضا قوسی با بیان اینکه سطح زیر کشت زعفران در استان بیش از ۱۶ هزار هکتار است افزود: در سال جاری پیش بینی می شود ۶۷ تن زعفران از مزارع خراسان جنوبی برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از فعالیت ۳۸ هزار بهره بردار زعفران در استان خبر داد و بیان کرد: قاینات اولین تولید کننده زعفران در سطح استان است که در بحث کیفیت زعفران رتبه بالایی دارد.

قوسی به قدمت زعفران در استان اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به بررسی های انجام شده خاستگاه زعفران، خراسان جنوبی است که حدود ۷۰۰ سال در این منطقه کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشت زعفران در سطح استان از سیاست‌ها و برنامه‌های جهاد کشاورزی است خاطرنشان کرد: چرا که ۷۰ درصد اراضی کشاورزی خراسان جنوبی خرده مالک است و کشت زعفران در قطعات کوچک باعث افزایش ارزش اقتصادی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه علاوه بر ارتقای تولید، کشاورزی قراردادی را برای این محصول در اولویت قرار دادیم یادآور شد: در بحث خرید تضمینی یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید است.

قوسی با بیان اینکه هدف و اولویت اصلی ما در بحث حمایت از محصولات ارتقای تولید در واحد سطح است اظهار داشت:  بحث بازاریابی و صادرات از سیاست‌های ما است.

وی به کشاورزی قراردادی اشاره کرد و افزود: اگر کشاورزی قراردادی انجام شود تفاهم نامه ای بین تولید کننده و تجار منعقد می شود تا محصول با برند و تولید مشخص، تولید و به بازار هدف تحویل داده شود، در این راستا دغدغه کشاورز کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یکی از سیاست‌های ما بحث خرید توافقی زعفران است که در این راستا اقدامات لازم انجام شده است و قرار است مراکز خرید مشخص شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید