Iranian Agriculture News Agency

همزمان با چهارمین روز از هفته پدافند غیرعامل؛

رزمایش سایبری پدافند غیرعامل در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد

رزمایش سایبری پدافند غیرعامل در وزارت جهاد کشاورزی با حضور جمعی از مدیران زیر بخش‌های این وزارت‌خانه برگزار شد.

رزمایش سایبری پدافند غیرعامل در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا، فتح‌الله نادعلی دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی در رزمایش پدافند سایبری وزارت جهاد کشاورزی که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل که با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارت امروز در سالن نعمتی جم برگزار شد، اظهار کرد: ما نیازمند یک باور عمومی هستیم تا بتوانیم تهدیدات را قبول کنیم؛ پس از هشت سال دفاع مقدس، جنگ نظامی و فیزیکی عامل استکبار جهانی به ظاهر با ایران به پایان رسید اما دفاع همچنان ادامه دارد.

وی افزود: عملیات هوشمندانه استکبار جهانی در ابعاد مختلف همچنان با پیشرفته ترین امکانات و فناوری ادامه دارد و ما تنها با ایستادگی و شناسایی تهدیدات می توانیم در مقابل آن ایستادگی کنیم. 

نادعلی در رابطه با انجام رزمایش سایبری گفت: انجام رزمایش ها مقدمه یک تقابل عملیاتی با تهدید است، از این جهت نگاه به رزمایش یک نگاه ویژه خواهد بود.

وی افزود: دنیا با همه امکانات، ظرفیت، هوشمندی، کارشناسان و مراکز پژوهشی و با یک نگاه تیزبینانه اما دشمنانه برای ضربه زدن به نظام اقدام می‌کند؛ استفاده از همه امکانات برای ایجاد یأس و ناامیدی در دل مردم و دور کردن آنها از نظام و در نتیجه از بین بردن وحدت و انسجام مردم و نظام کشور است و با اینکه تا کنون موفق نبودند اما همچنان با تاکتیک های متفاوت و به روز و زیرساخت ها و دستگاه های موثر به کار خود ادامه می‌دهند تا به ایران در مسیر ترقی و پیشرفت ضربه بزنند.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ما به این دلیل توانستیم در برابر تحریم های دنیا ایستادگی کنیم که غذای خود را در کشور تولید کردیم؛ در جریان تحریم ها کمترین آسیب و تهدید در حوزه غذا بود که با لطف خداوند و همت کارشناسان، متولیان و مسئولان و برنامه ریزان و با نگاه جهادی و بسیجی انجام شد. 

وی افزود: در تمام نهادها باید زنجیره‌ای واحدی در کشور وجود داشته باشد که در زمان نیاز با اتحاد با هم در مقابل تهدیدات مقابله کنیم ما در اوج حرکت های سایبری هستیم و بهترین پیشرفت  را ما در این زمینه خواهیم داشت اما هیچ گونه تهدیدی برای دنیا نخواهیم بود.

در ادامه این جلسه، دانایی فر کارشناس حوزه کشاورزی و منابع طبیعی قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: در خصوص امنیت غذایی مأموریت وزارت جهاد کشاورزی رسیدن به این امنیت است که با توجه به آمار ها علی رغم فشارها و تهدیدها مواد غذایی به خوبی در دسترس مردم قرار گرفته است

وی افزود: در بخش سایبری اگر توانمندی‌ها در مجموعه دستگاه‌های اجرایی کشور نبود با مشکل مواجه می‌شدیم. با توجه به اجرای رزمایش ها و تمرین ها کشور از این باب مشکلی نداشته و مقابله های انجام شده موثر بوده است.

دانایی فر ادامه داد: در وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های پدافند گسترده‌ای انجام می‌شود، به همین منظور روز دوشنبه ۱۳ آبان به روز وزارت جهاد کشاورزی اختصاص پیدا می‌کند که روز سلامت هم محسوب می‌شود. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید