Iranian Agriculture News Agency

عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای بیمه فراگیر گندم در سال آینده

عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: در حال برنامه‌ریزی بیمه فراگیر گندم برای سال آینده هستیم.

برنامه‌ریزی برای بیمه فراگیر گندم در سال آینده

نیازعلی ابراهیمی پاک عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا از بیمه اجباری در صنعت دام و طیور خبر داد و گفت: بیمه اجباری در این صنعت سبب کاهش ضریب ریسک شده است.

وی افزود: امید می‌رود با ورود بیمه اجباری به این صنعت، تقویت پایداری تولید در این بخش را شاهد باشیم.

ابراهیمی پاک ادامه داد: بیمه اجباری کمک به پایداری کشاورزی خواهد کرد و همچنین مخاطرات مالی را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیمه اجباری در محصولات استراتژیک نیز مانند کلزا، گندم و سایر محصولات استراتژیک مهم سبب می‌شود تا کشاورزان با اطمینان کامل کشت کنند، افزود: در صورت بروز خسارت نیز غرامت خود را دریافت می‌کنند و بدین شکل کمک و پشتیبانی به کشاورزان انجام می‌شود.

بیمه فراگیر گندم در سال آینده

عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: بیمه فراگیر کلزا و چای در سال جاری در حال انجام است و همچنین در حال برنامه‌ریزی بیمه فراگیر گندم برای سال آینده هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سیل اخیر در برخی استان‌های کشور اشاره کرد و ادامه داد: مجموع خسارت سیل 375 میلیارد تومان برای کل کشور برآورد شده که بیشترین خسارت مربوط به محصول گندم برای استان خوزستان در حدود 150میلیارد تومان بوده است.

عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: کمک به موقع دولت به خسارت دیدگان سبب شد تا کشاورزان استان‌های سیل‌زده نسبت به سال گذشته ترغیب بیشتری در بیمه محصولات خود داشته باشند.

وی در پایان گفت: از سال 95 تاکنون، رشد بیمه به‌صورت سالانه 25-30درصد بوده و پیش‌بینی می‌شود این میزان رشد در سال جاری به 45 درصد برسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید