Iranian Agriculture News Agency

یکی از مهم ترین فاکتورهای پیشگیری از بیماری تب برفکی انجام واکسیناسیون است

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، گفت: یکی از مهم ترین فاکتورهای پیشگیری از بیماری تب برفکی انجام واکسیناسیون است.

یکی از مهم ترین فاکتورهای پیشگیری از بیماری تب برفکی انجام واکسیناسیون است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، دکتر امیرحسین بهداد در هشتمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی و گروه کاری کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان که با حضور مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان و سایر اعضاء در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: در سال 98 و 97 اقدامات خوبی در جهت پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی از جمله در زمینه های آموزش، مراقبت و قرنطینه و رعایت اصول بهداشتی توسط خود دامداران صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که در سال 98 تنها 11 کانون بیماری تب برفکی در شهرستانهای هشترود، ملکان، بناب، ورزقان، بستان آباد، اسکو، کلیبر و تبریز مشاهده گردید، ادامه داد: واکسیناسیون بر علیه بیماری تب برفکی در طی 6 ماهه اول سال 98 ، در جمعیت گاوی 179 هزار و 435 راس انجام شده است.

دکتر بهداد در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز، گفت: ویروس این بیماری در سال 94 به کشور وارد شد، از سال 94 تا سال 97 کل دنیا و به طبع آن کشور ما نیز درگیر بیماری آنفلوانزای پرندگان بود، در سال 97 با همکاری مشترک اداره کل دامپزشکی استان و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی این بیماری در سطح استان به صفر رسید.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان آذربایجان شرقی به مرغداران توصیه کرد: تا به تمام مواردی که از طریق اداره کل دامپزشکی استان و سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ابلاغ و اطلاع رسانی می شود به دقت عمل نمایند، همچنین روستائیان عزیز که اقدام به پرورش طیور نموده اند در صورت مشاهده اولین تلفات در واحد تولیدی خود، سریعاً به نزدیکترین دامپزشکی در سطح استان اطلاع دهند.

وی در پایان سخنان خود تاکید نمود: اگر اتحادیه ها، مرغداران و تشکلهای مربوطه همگام با سیاست های بهداشتی دامپزشکی استان پیش روند، پیش بینی می شود در سال 98 نیز همچون سال گذشته سالی آرام را تجربه خواهیم نمود.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید