Iranian Agriculture News Agency

‌وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

تجهیز 2.2 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری نوین تجهیز شده است.

تجهیز 2.2 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری

به گزارش ایانا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بهره برداری از پروژه های بخش کشاورزی  یاسوج در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، اقزود: از این میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در دولت یازدهم و دوازدهم به سامانه های آبیاری نوین محهز شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون، واگذاری زمین های دولتی ممنوع است، گفت: در چارچوب مواد قانونی از جمله ماده ۳ و با همکاری سازمان امور اراضی و منابع طبیعی می‌توان اراضی شیب‌دار را برای توسعه باغات در مناطقی مانند کهگیلویه و بویراحمد اجاره داد تا با توسعه سطح باغات اشتغال و درآمد خوبی برای مردم این استان که از بارش خوب باران و سطح آبی خوبی برخوردار هستند، ایجاد شود.

حجتی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و محدودیت هایی که در مبادله پولی برای بانک مرکزی ایجاد شده گفت: در تامین نهاده‌های اولیه پایه مثل کود، سم و بذر مشکلی نداریم و در نهاده‌های واسطه‌ای مانند کنجاله سویا، ذرت و جو ذخایر خوبی داریم.

وی درباره پرداخت خسارت سیل به کشاورزان گفت: دولت در همان هفته‌های اول، خسارت سیل در بخش‌های کشاورزی را تعیین تکلیف کرد.

حجتی گفت: در کهگیلویه و بویراحمد که از استان‌های پیشرو در پرورش آبزیان خصوصا ماهی قزل‌آلا بود، سیل خسارت زیادی به این حوزه زد که پس از برآورد خسارت توسط ستاد بحران استان، پرداخت غرامت در دولت تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: منابع تخصیص یافته است اما با توجه به بحث های پیش آمده، مقرر شد با کمک وزارت ارتباطات اراضی خسارت دیده مورد بازنگری مجدد قرار دهند که همین امر موجب تاخیر پرداخت شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید