Iranian Agriculture News Agency

‌وزیر جهاد کشاورزی:

ظرفیت سردخانه های استان فارس 2.5 برابر افزایش یافت

ضرورت توسعه فرآوری و بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سردخانه های استان فارس در سال 92 ظرفیت نگهداری 150 هزار تن محصولات کشاورزی داشته که این میزان در حال حاضر 380 هزار تن است.

ظرفیت سردخانه های استان فارس 2.5 برابر افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمود حجتی روز پنج شنبه نهم آبان ماه در بازدید از سردخانه دو مداره سپیدان سلامت پارس واقع در شهرستان سپیدان، تصریح کرد: با توجه به گستردگی باغ ها و میزان تولیدات سبزی، صیفی و باغی استان فارس نیاز به ظرفیت نگهداری 800 هزار تن محصولات سردخانه ای دارد که 200 هزار تن در دست ساخت است و برای 200 هزار تن دیگر باید مجوز جدید صادر شود.

وی با اشاره به اینکه امسال از 4.5 میلیون تن سیب در کشور تولید شده است، افزود: صادرات تنها راهی است که این محصول قیمت واقعی خود را پیدا کند از این رو باید حداقل 1.5 میلیون تن سیب صادر شود.

حجتی اظهار کرد: با همکاران وزارت صمت که مسئول صادرات و تسهیلگری هستند در زمینه صادرات هر چه بیشتر این محصول رایزنی شده است.

به گفته وی بیشترین مصرف محصولات کشاورزی کشور تازه خوری و بازار داخلی است که با توجه به تولید انبوه باید فرآوری محصولات و بازارهای صادراتی بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با سردخانه دو مداره سپیدان سلامت پارس گفت: سرمایه گذار این سردخانه ده هزار تنی علاوه بر سردخانه داری، لبیل گذاری، بسته بندی و صادرات را انجام می دهد که جای تقدیر دارد.

حجتی راه برون رفت از وضعیت ناهنجار قیمت ها را توسعه سردخانه ها دانست و افزود: واحدهای فرآوری کمابیش ایجاد شدند که باید توسعه پیدا کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید