Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

رشد 25 درصدی توسعه گلخانه ها در کشور

وزیر جهاد کشاورزی از رشد 25 درصدی توسعه گلخانه ها در کشور خبر داد.

رشد 25 درصدی توسعه گلخانه ها در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز پنجشنبه نهم آبان ماه در بازدید از گلخانه سبزی و صیفی واقع در بیضا از توابع شهرستان سپیدان، گفت: با توجه محدودیت منابع آبی، گلخانه ضرورت فعلی کشور است.

وی با قدردانی از سخت کوشی و پیگیری مردم در توسعه گلخانه ها، اظهار کرد: ایجاد پایانه های صادراتی در دستور کار ما قرار دارد تا زنجیره تولید ایجاد و محصولات گلخانه ای به صورت متمرکز با بسته بندی طبق سفارش متقاضی تهیه و صادر شود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود سه هزار گلخانه در سطح کشور ایجاد شد و سطح گلخانه به 15 هزار هکتار رسید و رشد نزدیک به 25 درصدی داشت که این روند باید رو به افزایش باشد.

حجتی با اشاره به این که امسال توسعه ۵۵۰۰ هکتار گلخانه را در دستور کار داریم، گفت: در گلخانه با یک واحد آب بیش از هشت برابر فضای باز  خیار تولید می شود.

وی تاکید کرد: در تولیدات گلخانه ای سلامت محصول رعایت شده و این تولیدات بازار پسندی خوبی دارد و فوق العاده می تواند به صادرات ملی و اقتصاد خانوار ما کمک کند.

حجتی با اشاره به تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 98 و همچنین تهسیلات قانون ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، گفت: این تسهیلات یارانه ای است ولی جوابگوی تقاضا نیست که برای افزایش آن با مجلس و سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید