Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:

جلوگیری از فساد اقتصادی با شفافیت نظام مالی

مدیر کل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شفاف سازی امور مالی از فساد اقتصادی جلوگیری می کند از این رو با هر فردی داخل و یا خارج از مجموعه، دستگاه نظارتی، قضایی و مقننه که پیشنهادی برای شفاف سازی دارد، باید همکاری شود.

جلوگیری از فساد اقتصادی با شفافیت نظام مالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، خسرو پالیزگر روز چهارشنبه هشتم آبان ماه در نشست سالانه ذی حسابان و مدیران امور مالی وزارت جهاد کشاورزی در شیراز، تصریح کرد: سامانه‌ها، متمرکز کردن نقدینگی در بانک مرکزی، تغییر روش پرداخت از سیستم چک به سیستم حواله با هدف شفافیت نظام مالی و کنترل های مناسب تر از طریق مراجع اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای حسابداری تعهدی ضروری است چرا که دولت بیشترین انتفاع را از استقرار این سیستم خواهد برد، افزود: بر این اساس وضعیت مالی دولت در کل کشور هماهنگ و مطالبات و بدهی ها مشخص می شود.

پالیزگر با بیان اینکه از سال 1394 همه دستگاه های دولتی به صورت هماهنگ مکلف به اجرای حسابداری تعهدی شدند، گفت: این سیستم حسابداری به مدت چهار سال دوره آزمایشی خود را پشت سر گذاشته و امیدواریم ظرف سه الی چهار سال آینده به صورت کامل مستقر شود.

این مقام مسئول از مدیران مالی زیر مجموعه خود خواست تا احتیاط و ریسک اطمینان را سرلوحه کاری خود قرار دهند و تجارب و اطلاعات موفق خود را به سایر همکاران  منتقل کنند.

مدیر کل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تعامل با دستگاه‌های نظارتی به هیچ وجه به ضرر مجموعه مالی نخواهد بود، یادآور شد: دستگاه‌های نظارتی را باید کنار خود بدانیم نه مقابل خود و در جهت حل مشکلات حتماً باید با هم باشیم.

 نشست دو روزه سالانه ذی حسابان ومدیران امور مالی وزارت جهاد کشاورزی با حضور مدیر کل و معاونین امور مالی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و ذی حسابان و مدیران مالی سازمان های جهاد کشاورزی کشور روز چهارشنبه هشتم آبان ماه به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آغاز و تا پنج شنبه نهم آبان ماه ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید