Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی سمنان خبر داد:

مرکز تبدیل پسماند کشاورزی به علوفه دامی در مهدی‌شهر راه‌اندازی شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: چهارمین مرکز تبدیل ضایعات کشاورزی به علوفه دامی در شهرستان مهدی‌شهر راه‌اندازی شد.

مرکز تبدیل پسماند کشاورزی به علوفه دامی در مهدی‌شهر راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در سمنان، مصطفی شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: استفاده از بقایای زراعی و کشاورزی برای علوفه دام بسیار حائز اهمیت است و از این رو راه‌اندازی این مرکز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سالانه میزان زیادی بقایای پسته در این استان تولید می‌شود گفت: سالانه 40 هزار تن بقایای پسته در استان سمنان تولید می‌شود که می‌توان از ان برای علوفه دام استفاده کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برخی اقدامات انجام‌شده برای تبدیل بقایای پسته به علوفه دامی اشاره کرد و گفت: با استفاده از دستگاه سیلاب بقایای پسته به بسته‌های 30 کیلوگرمی سیلو شده و پس از گذشت 25 روز به علوفه مصرفی دامی تبدیل می‌شود.

شاه‌حسینی با بیان اینکه استان سمنان باید سالانه 2 هزار تن علوفه با استفاده از بقایای کشاورزی تولید کند گفت: با راه‌اندازی مرکز تبدیل ضایعات کشاورزی به علوفه مهدی‌شهر و تولید روزانه 10 هزار تن علوفه در این مرکز تعهد استان سمنان درزمینهٔ استفاده از بقایای کشاورزی عملی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید