Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش بینی کرد:

برداشت 53 کیلوگرم گل زعفران در این استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت زعفران از ۱۸ هکتار از زمین‌های کوهستانی گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، مهندس درجانی گفت: پیش بینی می‌شود ۱۶۲ کشاورز گیلانی امسال ۵۳ کیلو و ۴۰۰ گرم گل زعفران برداشت می‌کنند.

وی افزود: کشاورزان گیلانی با برداشت این مقدار گل زعفران از زمین‌های کوهستانی شهرستان‌های رودسر، املش، رودبار، سیاهکل و تالش ۸۰۰ میلیون تومان درآمد کسب خواهند کرد.

درجانی با بیان اینکه برداشت زعفران تا اواخر آبان ادامه دارد گفت: زعفران در زمین‌های مستعد کوهستانی گیلان با ارتفاع هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با آزمایش‌های صورت گرفته زعفران گیلان مرغوب‌تر از زعفران دیگر مناطق ایران است گفت: رنگ، طعم و بو فاکتور شناسایی زعفران با کیفیت است.

مهندس درجانی با اشاره به اینکه کشت زعفران فرصتی طلایی برای ایجاد اشتغال و درآمد است افزود: زعفران یکی از گیاهان دارویی است که اگر با شرایط منطقه‌ای سازگار باشد با کمترین هزینه، تغییر و تحول اقتصادی محسوسی را برای منطقه ایجاد می‌کند.

وی به توزیع پیاز زعفران بصورت رایگان بین کشاورزان اشاره کرد و گفت: علاقمندان به کشت زعفران می‌توانند برای دریافت پیاز زعفران به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

زعفران برای نخستین بار در سال ۸۷ در گیلان کشت شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید