Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی:

پوشش100 درصدی واکسیناسیون بر علیه بیماری بروسلوز در آذربایجان غربی

مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی از پوشش 100 درصدی واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز ( تب مالت ) با مایه کوبی بالغ بر یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

پوشش100 درصدی واکسیناسیون بر علیه بیماری بروسلوز در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، کامیار داهیم گفت: حفظ سرمایه دامی و بهداشت عمومی جامعه از طریق تامین بهداشت دام و فرآورده های خام دامی و همچنین پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیردار دامی و مشترک بین انسان  و دام عملی می شود.

وی انجام مایه کوبی دام ها علیه این بیماری را از مهمترین عوامل کنترل آن اعلام کرد و افزود : جمعیت دامی حساس همه ساله علیه این بیماری مایه کوبی شده و در کنار آن راه های کنترل و شناسایی ، حذف دام بیمار ،قرنطینه و آموزش های مستمر جمعیت انسانی در معرض آسیب انجام می شود.

داهیم گفت: در همین راستا به منظور پیشگیری از تلفات و کاهش خسارات و ضایعات دامی ناشی از ابتلاء به بیماری بروسلوز ( تب مالت ) طی 7 ماهه سال 98 تعداد یک میلیون و613 هزار و  550 راس دام سبک بر علیه این بیماری در سطح استان با استفاده از توان بخش دولتی و غیر دولتی مایه کوبی و ایمن سازی شده اند .

بیماری بروسلوز یا تب مالت از جمله بیماریهای دامی قابل انتقال از حیوان به انسان برشمرده می شود که از دو جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی جامعه هزینه های فراوانی برای کشور و دامداران وارد می کند. و علاوه بر تحمیل خسارت اقتصادی به دامداران آلودگی جمعیت انسانی و نیز خسارات بهداشتی را هم به دنبال دارد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید