Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس:

تولید 25 هزارتن پسته خشک در فارس

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پیش بینی تولید 25هزارتن پسته خشک از سطح 21 هزار هکتار باغ در این استان خبر داد.

تولید 25 هزارتن پسته خشک در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجیدرضا پاکاری با بیان اینکه فارس دارای 30هزار هکتار باغ پسته بوده  که 9 هزار هکتار آن غیر بارور است، افزود: برداشت پسته هر ساله از اواخر شهریور آغاز و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.

به گفته وی ۹۰ درصد سطح زیر کشت پسته استان فارس مربوط به شهرستان‌های نی ریز، سروستان و خرامه و ارقام کشت شده شامل کله قوچی، احمدآقایی ، علی اکبری و اوحدی است.

پاکاری با اشاره به اینکه میانگین تولید پسته خشک کشور 1.5 تن در هکتار است، اظهار کرد: باغی در استان فارس با عملکرد 13 تن پسته خشک در هکتار رکورد کشوری را دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه سال برداشت پسته نسبت به پارسال ۴ برابر افزایش داشته ، تصریح کرد: سال گذشته 6500 تن پسته از این استان برداشت شد چرا که وقوع بلایای طبیعی (بارش تگرگ و باران شدید) منجر به کاهش عملکرد  این محصول شد.

پاکاری تصریح کرد: با توجه به کیفیت خوب محصول ، ۷۰ درصد از پسته‌های تولیدی به شهرستان‌های مجاور و کشور‌های همسایه صادر می‌شود که می‌تواند صرفه اقتصادی این محصول را برای کشاورزان بالا ببرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید