Iranian Agriculture News Agency

مهندس اکبر فتحی:

تمام واحدهای مرغداری استان، مکلف به انجام واکسیناسیون در واحد تولیدی خود هستند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تمام واحدهای مرغداری استان، مکلف به انجام واکسیناسیون در واحد تولیدی خود هستند.

تمام واحدهای مرغداری استان، مکلف به انجام واکسیناسیون در واحد تولیدی خود هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در هشتمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی و گروه کاری کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی که در محل سالن جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: تمام واحدهای مرغداری استان اعم از مرغداری های تخمگذار و مادر (مادر گوشتی و تخمگذار) مکلف به انجام واکسیناسیون در واحدهای تولیدی خود هستند، در غیر این صورت معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان و اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی به هیچ عنوان اجازه فعالیت به این واحدها را نخواهند داد.

وی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان در سال 97 و در طول 6 ماهه اول سال 98 به موفقیت های چشمگیری در زمینه پیشگیری و مقابله با اکثر بیماریهای واحدهای تولیدی دام و طیور دست یافته است.

مهندس فتحی در خصوص ریشه کن کردن بیماری مهلک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان و کشور، اظهار کرد: واکسیناسیون به طور کامل در کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان موثر می باشد و انجام واکسیناسیون جهت کنترل بیماری فوق الذکر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، اگر واحدی از انجام واکسیناسیون خودداری نماید در واقع باعث نابودی یک سرمایه ملی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص بیمه محصولات کشاورزی نیز گفت: تنها گزینه ای که می تواند ریسک سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را کاهش دهد، فقط بیمه محصولات زراعی و باغی و دام و طیور بوده و در حال حاضر هیچ رقیبی برای آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش سطح بیمه محصولات کشاورزی در راستای کاهش ریسک سرمایه گذاری در این بخش، خطاب به معاونت بهبود تولیدات گیاهی و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان و مدیران شهرستان، اظهار کرد: افزایش سطح بیمه در بحث دام و طیور و تولیدات زراعی و باغی یک امر حیاتی و ضروری می باشد و بایستی در این راستا همکاری لازم با صندوق بیمه محصولات کشاورزی را داشته باشیم.

مهندس فتحی تاکید نمود: محصول زعفران و زغال اخته باید در سال 98 در استان آذربایجان شرقی زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گیرند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص طرح های اجرایی آب و خاک در سطح استان نیز ادامه داد: ما براساس موافقت نامه های تصویبی و بدون منتظر ماندن به تخصیص های ابلاغی با پیمانکاران قرارداد بسته ایم، متاسفانه تخصیص ها نسبت به قراردادهای منعقده خیلی پایین تر می باشند بایستی اعتبارات پروژه های تمام شده از جمله پروژه های شبکه های فرعی آبیاری و آبیاری تحت فشار به موقع پرداخت گردند تا پیمانکاران به عنوان عوامل اجرایی سازمانها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مهندس فتحی ادامه داد: در یک سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه شبکه های فرعی و آبیاری تحت فشار انجام شده است، در 6 ماهه اول سال 98 در حوضه دریاچه ارومیه و خارج از آن 7000 هکتار پروژه آبیاری تحت فشار در دست اجرا بوده و 3000 هکتار نیز آبیاری تحت فشار تمام شده، ثبت شده است.

وی تصریح نمود: کشاورزان استان همکاری خوبی در راستای مدیریت منابع آبی و بهره برداری بهینه از این منابع با سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی دارند.

مهندس فتحی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص رودخانه های مرزی، اظهار کرد: در سه سال اخیر از محل اعتبارات رودخانه های مرزی نزدیک به 19000 هکتار شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در شهرستانهای خدآفرین، جلفا و مرند اجرا شده است.   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید