Iranian Agriculture News Agency

خون‌میرزایی در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

ارزآوری 528 میلیون دلاری صادرات محصولات شیلاتی

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در سال 97 حدود 528 میلیون دلار صادرات داشتیم و تراز تجاری ما حدود 458 میلیون دلار بود که نشان می‌دهد علاوه بر صادرات چشمگیر در سال گذشته تراز تجاری هم مثبت بوده است.

ارزآوری 528 میلیون دلاری صادرات محصولات شیلاتی

نبی‌الله خون‌میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با صادرات محصولات شیلاتی اظهار کرد: برخی محصولات شیلاتی کشور مانند ماهیان گرمابی ظرفیت صادرات دارند که از مسیر اقلیم کردستان عمدتا به کشور عراق و کشورهای همسایه صادر می‌شود. 

وی افزود: قزل آلای سردآبی و میگوی پرورشی هم با کیفیت بسیار بالا از جمله اقلام صادراتی کشور محسوب می‌شود. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه که صادرات میگو برای کشور ارزآوری بالایی دارد، اذعان کرد: در شرایط کنونی به هر میزان که ظرفیت تولید میگوی پرورشی را داشته باشیم قابلیت صادراتی دارد و ارز آوری آن در شرایط تحریم به نفع کشور است.

وی در رابطه با صادرات گوشت و خاویار ماهیان خاویاری پرورشی خاطرنشان کرد: خاویار تولیدی و گوشت ماهیان خاویار پرورشی قابلیت صادرات دارد و سایر فرآورده‌های تولیدی و محصولات کارخانجات فرآوری شیلات در لیست اقلام صادراتی هستند.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: انواع خوراک تولیدی آبزیان در داخل کشور قابلیت صادراتی دارد و ما در یک جنگ نابرابر اقتصادی و شرایط ظالمانه‌ای قرار داریم و باید سعی کنیم با تقویت توانمندی‌های داخلی دورن‌زا و برون‌نگر که می‌تواند برای ما قابلیت صادراتی داشته باشد، به اقتصاد کشور کمک کنیم. 

خون‌میرزایی با اشاره به مثبت بودن تراز تجاری محصولات شیلاتی عنوان کرد: در سال 97 حدود 528 میلیون دلار صادرات داشتیم و تراز تجاری ما حدود 458 میلیون دلار بود که نشان می‌دهد علاوه بر صادرات چشمگیر در سال گذشته تراز تجاری هم مثبت بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید