Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد:

ضرورت شناسایی سر منشا ورود فاضلاب شهری به اراضی کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : باید موانع و مشکلات برای ورود آلودگی فاضلاب شهری به اراضی کشاورزی از سرمنشا تولید تا زمین کشاورز احصا و شناسایی شود.

ضرورت شناسایی سر منشا ورود فاضلاب شهری به اراضی کشاورزی
به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، رسول جلیلی در جلسه بررسی اراضی زراعی و باغی تحت آبیاری با فاضلاب خام و مخلوط که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: اگر مواردی از تخلف و آبیاری مزارع با فاضلاب مشاهده شود،  موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.
جلیلی افزود: با توجه به اهمیت کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا، در همه محصولاتی که ارزش غذایی دارند و در نهایت به مصرف انسان و دام می‌رسند استفاده از فاضلاب برای آبیاری ممنوع است.
وی تاکید کرد: ورود فاضلاب خام و مخلوط به آب های کشاورزی و آبیاری برخی از مزارع با آب فاضلاب، از جمله چالش هایی است که سلامت سبد غذایی مردم را تهدید می کند و اقدام اساسی در این حوزه ضروری است.
جلیلی افزود: انهار کشاورزی باید از کانال های فاضلاب جدا شود و استفاده از پساب فاضلاب شهری در زمینه ابیاری درختان غیر مثمر و فضای سبز مشکلی ایجاد نمی کند اما استفاده از آن در ابیاری محصولات جالیزی و اراضی زراعی و باغی سلامت مردم را تهدید می کند.
 
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید