Iranian Agriculture News Agency

مدیر اجرایی موکب شهدای جهاد کشاورزی در شهرستان قصرشیرین عنوان کرد:

توزیع بیش از ۱۸۵ هزار پرس غذا در بین زوار اربعین

مدیر اجرایی موکب شهدای جهاد کشاورزی در شهرستان قصرشیرین طی گزارشی به تشریح خدمات موکب شهدای جهاد کشاورزی در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرز خسروی پرداخت و گفت: در ایام اربعین امسال ۱۸۵ هزار و ۵۰۰ پرس غذا در وعده های غذایی بین زوار توزیع گردید.

توزیع بیش از ۱۸۵ هزار پرس غذا در بین زوار اربعین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، مراد محمودیان فر ضـمن تشـکر از پشتیبـانی و حمایتهـای همکاران عزیز داوطلب و دست اندرکاران بزرگوار مجموعه بزرگ جهاد کشاورزی به اختصار گزارش فعالیت موکب شـهدای جهاد کشاورزی مسـتقر در قصرشیرین و خسروی را بیان نمود.

وی با اشاره به اینکه در وعده های صـبحانه که شامل توزیع سیب زمینی پخته همراه تخم مرغ، پنیر و گوجه فرنگی، عسل و حلیم بوده از  تاریخ ۷ مهرماه ۹۸ لغایت ۲۸ مهرماه ۹۸ به تعداد ۵۴ هزار و ۷۰۰ پرس تهیه وتوزیع گردید .

محمودیان خاطرنشان کرد: در وعده نهـار که به صورت انواع چلوخورشت هـا، چلوگوشت، عـدس پلو و چلو کوبیـده و چلو مرغ از تاریـخ در موعد مذکور به تعداد ۳۲ هزار و ۹۰۰ پرس تهیه و توزیع گردید.

وی سپس به توزیع شام پرداخت و تصریح نمود: در این وعده که به صورت چلو ماهی، خورشت قیله ماهی و چلومرغ، چلوکوبیـده و چلوخورشت سبزی پذیرایی شد به تعداد ۳۰ هزار و ۹۰۰ پرس تهیه و توزیع گردید .

محمودیان فر به توزیع میان وعده اشاره و اضافه نمود: در میان وعده نیز به صورت توزیع سیب درختی، بیسکویت، شله زرد، آش رشته، خرمای زاهدی و رطب، کیک یزدی از تاریخ ۱۶ مهرماه در طول ایام اربعین تا ۲۸مهرماه به تعداد ۶۷ هزار بسته تهیه و توزیع گردید .

محمودیان فر نوشیدنی سرد وگرم توزیع شده در ایام اربعین را شامل  چای، آب سرد، دلستر، نوشابه، شربت آب لیمو، دوغ اعلام کرد و گفت: در مدت مذکور به تعداد ۱۲۰ هزار وعده نوشیدنی نیز در بین زوار توزیع شده است.

مدیر اجرایی موکب شهدای جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به فراهم نمودن اسکان برای زوار اربعین به تعداد ۱۰۰هزار و ۵۷ نفر گفت: در بحث اسکان ۵مهمانسرا، دو منزل مسکونی، دو مهمانپذیر و چند محل اسکان موقت از ۷مهرماه ۹۸ به مدت ۲۰شبانه روز برای خواب و استراحت زوار در اختیار زوار قرار داده شد.

محمودیان فر با بیان اینکه در کلیه مهمانسـراهها و پارکینگ اختصاصی و مهمانپذیرها در مدت مذکور، مکانهایی امن برای پارک خودرو زوار بوده افزود: در مکانهای ذکر شده حدود هزار و پانصد خودرو پارک موقت یا شبانه پارک شده بود .

وی در ادامه به فعالیتهای فرهنگی تبلیغی در موکب شهدای جهاد کشاورزی اشاره و خاطرنشان نمود: بعد از اسـتقرار اکیپ روحانیون و تامین و تجهیز مکان و وسایل مورد نیاز نسـبت به بدرقه و عبور زوار از زیر قرآن،  اسـپند دود، آب پاشـی جهت خنک کردن زوار در روزهای ازدحام جمعیت، عطر افشانی، ماساژ زوار، واکس کفش زوار، سخنرانی، مداحی و روضه خوانی از فعالیتهای صورت گرفته می باشد .

محمودیان فر با اشاره به برپایی نماز جماعت در موکب شهدای جهادکشاورزی تصریح نمود؛ در کلیه استراحت گاهها و در نمازخانه مدیریت جهاد کشاورزی و نمازخانه های موقت موکب در شهرستان قصرشیرین و خسروی از ۷ مهرماه تا ۲۸مهرماه تعداد ۴۴۰۰ نوبت نماز را به صورت جماعت برپا نمودیم.

وی عوامل درگیر در هر روز برای پیگیری امورات موکب را به ویژه در پیک کاری  ۷ دستگاه خودرو و ۷۰ نفر  برشمرد.

محمودیان فر گفت: در بعضی موارد علاوه بر هزینه های انجام شده توسط موکب و خیرین استانهای معین مواردی توسط چون در اختیار گذاشـتن مهمانپذیرها، آش رشته، شله زرد، حلیم، مقداری چای، قند، لیوان وشربت پرتقال در چند مرحله توسط خیرین تامین شده است.

وی در پایان افزود: از کلیه عزیزانی که با حمایت و هدایت وکمکهای انسانی، خودرویی، مالی و معنوی مجموعه موکب شهدای جهاد کشاورزی را یاری دادنـد تا برگ زرین دیگری بر افتخارات مجموعه بزرگ جهاد کشاورزی افزوده شود تقدیر و تشـکر می نماییم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید