Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

اهمیت امنیت غذایی کمتر از امنیت دفاعی نیست

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ما اهمیت امنیت غذایی را کمتر از امنیت دفاعی نمی‌دانیم چراکه اگر در مملکتی امنیت غذایی نباشد سلطه بر آن به خاطر نیاز مردم خیلی راحت می‌شود.

اهمیت امنیت غذایی کمتر از امنیت دفاعی نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در نمایشگاه مطبوعات استان، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز اظهار داشت: آدمی وقتی میان رسانه‌ها به عنوان خبرگزاری دفاع مقدس برمی‌خورد خوشحال می‌شود چراکه نگاه تخصصی به دوران 8 سال جنگ تحمیلی و رشادت رزمندگان امری مهم است.

وی ادامه داد: به عنوان یک مدیر از اینکه در مجموعه‌ای قرار دارم که در دفاع مقدس نقش سازنده‌ای ایفا کرده است خرسندم.

این مسئول با اشاره به تلاش‌های جهاد سازندگی در جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب به این جهادگران لقب سنگرسازان بی‌سنگر را دادند و همین امر نشان دهنده اهمیت کاری است که آنان انجام می‌دهند.

وی تاکید داشت: در شرایط کنونی به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز شدیدی داریم و در سالی که رونق تولید لقب گرفته است باید همچون زمان دفاع مقدس مَنیت‌ها کنار روند و شبانه‌روزی و با از جان گذشتگی کار کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر اینکه رونق تولید با مدیریت جهادی میسر می‌شود، ابراز کرد: ایثارهایی که در زمان جنگ رخ می‌داد را باید بار دیگر احیاء کنیم و هم‌اکنون همکارانمان در جهاد کشاورزی برای تامین امنیت غذایی مردم حدالامکان با همان روحیه کار می‌کنند.

وی متذکر شد: ما اهمیت امنیت غذایی را کمتر از امنیت دفاعی نمی‌دانیم چراکه اگر در مملکتی امنیت غذایی نباشد سلطه بر آن به خاطر نیاز مردم خیلی راحت می‌شود.

مهندس فتحی در پایان گفت‌وگوی خود با دفاع‌پرس عنوان کرد: همانطور که در دفاع مقدس رزمندگان اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور در دست بیگانگان بماند ما نیز اجازه نمی‌دهیم امنیت غذایی‌مان وابسته به خارج از مرزها باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید