Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی:

یکپارچه سازی اراضی زراعی و رفع تداخلات پلاکات ثبتی جز اولویتهای سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: مدیریت منابع و نیروی انسانی با توجه به محدودیت های پیش رو، بایستی به صورت علمی و منطقی و برحسب نیازسنجی انجام شود.

یکپارچه سازی اراضی زراعی و رفع تداخلات پلاکات ثبتی جز اولویتهای سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در جلسه شورای معاونین و مدیران مستقل سازمان که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: مدیریت به معنای نظارت و کنترل منابع و نیروی انسانی در راستای افزایش کارآیی و بهره وری در سازمان می باشد.

وی ادامه داد: تک تک مدیران موظفند با رعایت قانون و مقررات حاکم، منابع اعتباری و نیروی انسانی شاغل در حوزه کاری خود را به نحو احسن مدیریت نمایند تا از هدررفت منابع سازمانی جلوگیری به عمل آید.

مهندس فتحی با اشاره به لزوم گردآوری آمار و ارقام دقیق و علمی در سیمای کشاورزی استان تصریح کرد: با مطالعه و بررسی آمار و ارقام بخش کشاورزی استان، بایستی پروژه های اولویت دار بدون توجه به محدودیت منابع در زمینه های مختلف منجمله زراعت، آب و خاک، باغبانی، دام و طیور، شیلات و سایر موارد برحسب مناطق کمتر توسعه یافته و ضعیف و مناطق توسعه یافته و پیشرو استان، شناسایی و اقدامات مقتضی اعمال شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به پروژه های سیستم های آبیاری تحت فشار در دست اجرا تاکید نمود: باید با تعریف بازه زمانی مشخص در این پروژه ها ، نظارت و کنترل لازم بر انجام به موقع پروژه ها و طرح ها اعمال شود تا پروژه های در دست اجرا سریعاً اجرایی گردند.  

   وی تصریح کرد: نظارت و کنترل قراردادها توسط ناظرین، مدیران شهرستان و مسئولین آب و خاک شهرستانها موجب خواهد شد تا قراردادهای در دست اجرا نهایی شده و به پروژه های اجرا شده تغییر یابند.

مهندس فتحی در خصوص تنظیم بازار نیز گفت: با مشخص شدن میزان واردات محصولات کشاورزی به استان و صادرات محصولات زراعی از استان آذربایجان شرقی به سایر استانها و تدوین آن به برنامه مدون و مستند، میزان نیاز استان به این محصولات و مازاد آن تعیین شده و برنامه ریزی لازم جهت تنظیم بازار محصولات کشاورزی بعمل آید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اهمیت یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و نقش آن در توسعه پایدار استان و کشور، اظهار نمود: یکپارچه سازی اراضی زراعی و رفع تداخلات پلاکات ثبتی جزو اولویت های اصلی وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان است و باید گام های موثر و محکم تری در این زمینه برداریم.

مهندس فتحی در پایان سخنان خود به توسعه باغات در اراضی شیبدار ، توسعه مجتمع های گلخانه ای ، لزوم توسعه سرشاخه کاری درختان ، توزیع بذور اصلاح شده و جذب به موقع خط اعتباری مکانیزاسیون در سطح استان تاکید و از معاونت بهبود تولیدات گیاهی استان خواست تا تمهیدات جدی در پیشرفت امور در این موارد به عمل آورند.     

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید