Iranian Agriculture News Agency

زورقی خبر داد:

افزایش 2 برابری تولید با اجرای طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب با لوله به دشت سیستان حداقل 2 تا 3 برابر میزان تولید در واحد سطح را افزایش خواهد داد.

افزایش 2 برابری تولید با اجرای طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان

غلام‌حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ایانا، درباره اجرای طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب با لوله به دشت سیستان  گفت: اجرای این طرح حداقل 2 تا 3 برابر میزان تولید در واحد سطح را افزایش خواهد داد.

وی بابیان اینکه عملیات اجرایی انتقال آب دشت سیستان از سال 94 آغازشده است، افزود: این طرح با پیشرفت فیزیکی 97 درصدی در حال اتمام است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تغییر نرخ ارز گفت: این موضوع سبب شده تا مابه‌التفاوت این طرح از صندوق توسعه ملی پرداخت شود و بنا است تا شبکه پایین‌دست، انتقال آب به مزرعه نیز توسط مجری طرح انتقال آب به دشت سیستان پیگیری شود.

زورقی، افزود: عملیات اجرایی ایجاد شبکه پایین‌دست (داخل مزرعه) بخشی از اراضی در سال زراعی جاری و انتقال آب نیز در 50 درصد از این اراضی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان به‌کل تولیدات این استان اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به بارندگی‌ها در 15 مهرماه، متوسط بارندگی‌های سال زراعی را دریافت کردیم و پیش‌بینی می شود حداقل 5 میلیون تن از محصولات زراعی و باغی و دامی تولید داشته باشیم. امید می‌رود تولید محصولات موز، انبه، گندم و جو با افزایش تولید در واحد سطح همراه باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید