Iranian Agriculture News Agency

نحوه تولید محصولات گواهی شده و دریافت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات زراعی و باغی آذربایجان غربی بررسی شد

جلسه توجیهی نحوه تولید محصولات گواهی شده و دریافت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات زراعی و باغی استان در سالن جلسات ساختمان شماره یک سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد .

نحوه تولید محصولات گواهی شده و دریافت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات زراعی و باغی آذربایجان غربی بررسی شد

به گزارش خبرنگار ایانا آذربایجان غربی، اکبر کرامتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این جلسه اظهار کرد : وظیفه ما نظارت بر تولید محصول سالم و تامین سلامت و امنیت غذایی مردم است.

کرامتی افزود: هرچند افزایش کمی تولیدات، سهم بسزایی را در افزایش امنیت غذایی ایفاد می کند، اما اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات بخش کشاورزی برای مصرف کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است و تولید محصولات گواهی شده می تواند به عنوان گامی مهم دراین عرصه محقق شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود محصولات کشاورزی تولیدی استان سالم هستند و در تولید این محصولات بر اساس استانداردهای جهانی نیز کود و سم کمتر مصرف می شود و در این زمینه برای تولید محصول سالم  و ارگانیک باید تولید کننده  گواهی و نشان استاندارد محصول را داشته باشد تا در این راستا حداکثر باقیمانده مجاز فلزات سنگین ، کود و سموم مورد ازمایش قرار گیرد، تا سلامت محصول مورد تایید قرار گیرد.

کرامتی ادامه داد: پایگاه اطلاع رسانی محصولات گواهی شده  cerganic.maj.irتوسط وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده و اطلاعات، دستوالعمل ها و قوانین مرتبط با دستورالعمل صدور نشان حد مجاز آلاینده ها در آن بارگذاری شده و در دسترس عموم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد:  وزارت جهاد کشاورزی جهت اجرای دستورالعمل صدور نشان حد مجاز آلاینده ها با استفاده از ظرفیت پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به طراحی سامانه صدور نشان حدمجاز آلاینده ها که قابلیت ثبت نام رایگان و عدم مراجعه حضوری کشاورزان را دارد اقدام کرده است.

وی افزود: یکپارچه سازی اطلاعات و فرآیندهای کاری، انجام امور متقاضیان توسط درگاه الکترونیکی حذف بوروکراسی های اداری، کاهش زمان فرآیند و … از جمله ویژگی های این سامانه است.

کرامتی با بیان اینکه الزامات دریافت نشان، همزمان با دوره تولید هر محصول آغاز می‌شود، بیان کرد: در این فرآیند اعطای پروانه نشان حد مجاز آلاینده ها و صدور پروانه مدیران کنترل کیفیت جزو مسئولیت های سازمان ملی استاندارد می باشد و از وظایف جهاد کشاورزی، اعطای کد شناسایی محصولات و آموزش و معرفی متقاضیان پروانه کنترل کیفیت خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید