Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد:

طرح پرورش آرتمیا در استخر فسندوز میاندوآب با موفقیت اجرا شد

طی مراسمی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، محمد باقر قریشی به عنوان سرپرست مدیربت شیلات و آبزیان آذربایجان غربی معرفی شد و از زحمات ۴ ساله معصوم فصیح در سمت مدیریت شیلات و آبزیان استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل و قدر دانی شد.

طرح پرورش آرتمیا در استخر فسندوز میاندوآب با موفقیت اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی ، جلیلی با اشاره به ظرفیت آذربایجان غربی در زمینه توسعه صنعت آبزی‌پروری، افزود: آذربایجان غربی در زمینه صادرات انواع آبزیان ظرفیت‌های متعددی دارد که  باید برای توسعه صنعت آبزی‌پروری در استان مخصوصا پرورش ارتمیا با جلب مشارکت بخش خصوصی اهتمام ویژه ای داشته باشیم .

وی افزایش برنامه های ترویجی و تبلیغی از طریق رسانه های جمعی در جهت افزایش فرهنگ و سرانه مصرف آبزیان دراستان را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: برای بالا بردن افزایش سرانه مصرف باید ذائقه مردم را نسبت به مصرف ماهی تغییر داد.

حجت‌الاسلام سیدحامد ساجدی‌نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این مراسم  بیان کرد: مسئولیت برای هیچ کسی جاودانه نیست تا زمینه خدمت فراهم است باید از آن بهره برد.

وی افزود: یکی از مسائلی که در دین اسلام در خصوص نحوه خوردن ماهی مورد توجه قرار گرفته و به آن توصیه می‌شود این است که مصرف گوشت ماهی با برخی اقلام غذایی مانند ماست یا دوغ  می‌تواند منجر به مشکلات و عوارض شدیدی برای انسان شود و خوردن همزمان ماهی و ماست مخصوصاً در وعده شام می‌تواند بسیار پرعارضه باشد.

مدیر سابق شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی  نیز به ارائه گزارشی از عملکرد 4 ساله شیلات استان پرداخت و گفت: یکی از فعالیت‌های شاخص استان، اجرای موفق طرح پرورش آرتمیا در استخرهای فسندوز بود که این طرح با هدف بازسازی ذخایر آرتمیای دریاچه ارومیه انجام شده است.

معصوم فصیح پرورش گونه‌های جدید آبزیان را یکی از افتخارات چهار ساله شیلات استان دانست و اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت شیلات آذربایجان‌غربی بر اساس ظرفیت‌هایی که در منطقه از جمله چشمه های دائمی، رودخانه‌ها و منابع آبی و چاه‌های اختصاصی برای پرورش ماهی که در پرورش ماهیان سردابی و گرمابی و دیگر آبزیان مورد استفاده قرار می گیرد متولی بوده و زمینه را برای پرورش آبزیان فراهم کرده است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی به مجتمع دو هزار هکتاری گرمابی دشت فسندوز اشاره و بیان کرد: مجتمع دو هزار هکتاری فسندوز طرح الگوپذیری ترویجی ابزیان بود که با همت دولت تمامی زیرساخت‌های آن با اهداف عالیه باز‌سازی ذخائر آرتمیای دریاچه اورمیه احداث شده بود که به علت کم آبی و خشکسالی از سال ۸۱ این مجتمع تعطیل بود.

وی عنوان کرد: با توجه به وجود ظرفیت مناسبی که در امر پرورش آرتمیا در استان وجود دارد با پرورش این آبزی می‌توان علاوه بر نیازهای داخلی، صادرات نیز داشته باشیم.

فصیح بیان کرد: امسال حدود ۷۰۰ کیلو سیست آرتمیا از مزارع فسندوز برداشت شده و این طرح از جمله  طرح‌های فاخری بود که در طول چهار سال رسالت انجام شده است.

در ادامه محمد باقر قریشی سرپرست جدید مدیریت شیلات و ابزیان استان نیز به تببین برنامه ها و سیاستهای کاری خود در جهت توسعه صنعت ابزی پروری در استان پرداخت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید