Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

تولید 100 تن بذر کلزا مازاد بر نیاز استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تولید یکصد تن بذر کلزا بیش از نیاز استان اظهار کرد: استان خوزستان به قطب ارتقاء کشت دانه‌های روغنی در کشور تبدیل شده است.

تولید 100 تن بذر کلزا مازاد بر نیاز استان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه بررسی کشت کلزا گفت: سطح مصوب کشت کلزا در سال جاری برای خوزستان ۸۳ هزار هکتار بوده که تا کنون ۱۲ درصد آن در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۹۰ تن بذر کلزا در استان جذب شده افزود: از این میزان ۳۳۰ تن بذر به شهرستان‌ها ارسال شده است.

قاسمی‌نژاد با بیان اینکه یکصد تن بذر کلزا بیش از میزان بذر مورد نیاز در استان تامین شده است اضافه کرد: همچنین تاکنون ۴۶ هزار هکتار قرارداد در شهرستان‌ها منعقد گردیده که ۵۵ درصد قرارداد پیش بینی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تاریخ کشت کلزا را عامل مهم و موثر در تولید این محصول عنوان کرد و تصریح نمود: حداکثر یک ماه دیگر تا انتهای کشت کلزا در شرایط مناسب فرصت باقی است.

وی در پایان افزود: انتظار می‌رود در شهرستان‌های استان از جمله بهبهان، شوش، اندیمشک و دزفول کشت کلزا به صورت نشایی صورت گیرد که بدین منظور دو دستگاه کارنده کشت نشایی کلزا نیز وارد استان شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید