Iranian Agriculture News Agency

جلسه کارگروه پدافند غیر عامل سازمان جهاد کشاورزی گلستان برگزار شد

جلسه کارگروه پدافند غیر عامل سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با موضوع بررسی تهدید آفت مگس مدیترانه ای باغات و راهکارهای مقابله با آن، با حضور دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، احمدی فرماندار شهرستان بندرگز، تجری مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در محل فرمانداری بندرگز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و رئیس کارگروه پدافند غیر عامل این سازمان  در این جلسه با قدردانی از زحمات تمامی دست اندرکاران و باغداران در خصوص کنترل آفت مگس مدیترانه ای گفت: این سازمان با همکاری موثر باغداران توانست به خوبی این آفت را ردیابی و کنترل نماید تا جاییکه جمعیت آفت مگس مدیترانه ای اکنون به چهار تا پنج مگس در روز تقلیل پیدا کرده است.

وی افزود: این آفت هنوز بصورت کامل از بین نرفته است و خطر انتقال آن به باغات دیگر و سال های بعد وجود دارد ، پس ضرورت دارد با برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی بیشتر برای باغداران و همچنین اطلاع رسانی از رسانه های جمعی بویژه صداوسیما نسبت به شناسایی باغات آلوده در سراسر استان علی الخصوص غرب استان اقدام شود تا این آفت با مبارزات اصولی و فنی تحت کنترل قرار گیرد.

در ادامه جلسه حسین احمدی فرماندار شهرستان بندرگز از اقدامات و پایش بموقع آفت مگس مدیترانه ای توسط سازمان جهادکشاورزی استان گلستان قدردانی کرد و گفت :

با اقدامات صورت گرفته هیچ نگرانی برای کیفیت محصولات باغی این شهرستان هم از لحاظ تازه خوری و هم به لحاظ صادرات وجود ندارد.

وی از کشاورزان و باغداران درخواست کرد با جهادکشاورزی استان و شهرستان همکاری بیشتر برای دفع آفت مگس مدیترانه ای داشته باشند.

احمد تجری مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گلستان در این جلسه گفت: تلاش بر این است با پیش آگاهی از خسارات بر بخش کشاورزی و محصولات آن جلوگیری شود.

وی افزود : با مبارزات به موقع با بیماری ها و آفات کشاورزی با در نظر گرفتن سلامت جامعه انتظار می رود که با کمک همگانی محصولات سالم و با کیفیتی به تولید برسد.

در این جلسه که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان و دبیر این کارگروه، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی بوده است، مدیر جهادکشاورزی بندرگز و مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان از آخرین وضعیت آفت مگس مدیترانه ای و مبارزات کنترلی انجام شده جداگانه ارائه گزارش کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید