Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

پرورش کرم ابریشم خارج از فصل(پرورش پاییزه) برای نخستین بار در استان خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پرورش کرم ابریشم خارج از فصل(پرورش پاییزه) برای نخستین بار در این استان خبر داد.

پرورش کرم ابریشم خارج از فصل(پرورش پاییزه) برای نخستین بار در استان خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، دکتر عبدا... یوسفی گفت:در سال جاری پرورش کرم ابریشم خارج از فصل  (پرورش پاییزه ) در بین 6 استان کشور برای اولین بار انجام شد که در این استان تعداد 25 جعبه تخم نوغان در سطح پنج شهرستان بجنورد، رازو جرگلان، مانه وسملقان، شیروان و فاروج توزیع گردید.

وی با اشاره به اینکه تخم نوغان ها در حال پرورش هستند خاطرنشان کرد: این طرح بعنوان پایلوت و آزمایشی است و هم اکنون نیز از عملکرد مناسبی برخوردار می باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی کیفیت پیله های تولید شده دراین استان را از بهترین پیله های تولید شده در کشور دانست و خاطرنشان کرد: این استان جزء استان های ممتاز کشور و مستعد جهت نوغانداری است.

دکتر یوسفی گفت: خراسان شمالی در سال 98 از نظر تولید پیله رتبه چهارم ودر میانگین تولید به ازای هر جعبه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برنامه توسعه نوغانداری استان در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی وبا هدف افزایش درآمد روستائیان وایجاد اشتغال برای جوانان تنظیم شده و این طرح با همکاری ونظر مساعد مسئولین وزارت جهاد کشاورزی، استانداری وفرمانداری شهرستان های استان  از سال 95شروع شده که با تحقق این برنامه شاهد رونق اقتصادی  وتحولات چشمگیری در این بخش خواهیم بود.

یوسفی اضافه کرد: در فصل بهار تعداد 4960 جعبه تخم نوغان در سطح8 شهرستان استان توزیع گردید که منجر به تولید 208تن پیله گردید وشهرستان رازو جرگلان بیشترین میزان تولید و تعداد بهره بردار و شهرستان گرمه کمترین تولید و بهره بردار را در سطح استان به خود اختصاص دادند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید