Iranian Agriculture News Agency

تولید 525 تن تخم مرغ در نیمه نخست سال جاری در خراسان شمالی

مدیر امور طیور، زنبورعسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تولید 525 تن تخم مرغ در نیمه نخست سال جاری در واحد های مرغداری تخمگذار صنعتی این استان خبر داد.

تولید 525 تن تخم مرغ در نیمه نخست سال جاری در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، مهندس مهدی شکاری با اشاره به اینکه میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته علت آن را راه اندازی دو واحد مرغ تخمگذار  به ظرفیت اسمی 120هزار قطعه و ظرفیت فعال 72هزار قطعه در استان در شش ماهه دوم سال 97 عنوان کرد.

وی میزان تولید تخم مرغ پیش بینی شده در سال جاری را 2017 تن عنوان کرد و افزود: درصورت تحقق این مقدار، بالغ بر20 درصد نیاز استان تامین خواهدشد.

مدیر امور طیور، زنبورعسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در خصوص رتبه ایران در تولید تخم‌مرغ در دنیا اذعان داشت: ما از نظر حجم تولید پنجمین کشور در آسیا و دهمین کشور در دنیا هستیم و رتبه دار محسوب می‌شویم.

وی سرانه مصرف تخم مرغ در سطح کشور را به ازای هر نفر 200 عدد در سال اعلام نمود که متوسط سرانه مصرف تخم مرغ در جهان 180عدد می باشد و این سرانه مصرف در کشورهای اروپایی و امریکا بالای 250عدد می باشد که امید است با ترویج مصرف تخم مرغ به شعار جهانی در سالجاری "کودکی بانشاط ،بزرگسالی سالم هر روز با یک تخم مرغ "برسیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید