Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل:

باغدار نمونه از هر هکتار 15 تن محصول به برداشت کرد

علی حسین احدی عالی گفت: شهرستان اردبیل دارای 1984 هکتار باغات بارور و 540 هکتار باغات غیر بارو ر می باشد مجموع کل باغات مثمره و غیره مثمره این شهرستان 2524 هکتار را شامل می شود .

باغدار نمونه از هر هکتار 15 تن محصول به برداشت کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل ، وی افزود: شهرستان اردبیل دارای 1984 هکتار باغات بارور و 540 هکتار باغات غیر بارو ر می باشد مجموع کل باغات مثمره و غیره مثمره این شهرستان 2524 هکتار را شامل می شود .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود تصریح کرد: انواع محصولات سردرختی سیب ، هلو ، زرد آلو وشلیل وبه و گیلاس و آلبالو و گردو و گوجه و .. در این شهرستان تولید می شود میزان کل محصولات تولیدی این شهرستان 112000تن در سال می باشد .

سطح زیر کشت محصول به در سال جاری 31 هکتار را شامل می شد که 23 هکتار آن بارور و 8 هکتار آن غیر بارور می باشد بر اساس کلیل گیری بعمل آمده میزان تولید در باغ نمونه در این شهرستان 15 تن  می باشد  میزان تولید سالانه به در این شهرستان 72 تن می باشد .  متوسط عملکرد این محصول در شهرستان 9 تن می باشد

در ادامه قاسم محبی زاده باغدار نمونه با برداشت 15 تن میوه به از هر هکتار، ضمن قدردانی از همکاریهای مسئولان و کارشناسان باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت : در تولیدات کشاورزی و توسعه آن می بایست همه و همه سعی و تلاش نمائیم و تقاضای من از فارغ التحصیلان کشاورزی استان این است که عملا وارد چرخه کار و تولید شوند و برای خود و سایر افراد شغل ایجاد نمایند کما اینکه توسعه باغات را در برنامه های خود مان داریم و امید واریم که مسئولان ما را همچنان همراهی نمایند .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید