Iranian Agriculture News Agency

منصور برزگر عنوان کرد:

توزیع ۲۲ تن بذر دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی

مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی آذربایجان غربی گفت: ۲۲ تن بذر کلزا با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان توسط اتحادیه تعاون روستایی استان آذربایجان غربی تامین شده است که توسط شبکه تعاون روستایی استان در حال توزیع است.

توزیع ۲۲ تن بذر دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، منصور برزگر افزود: بیش از ۱۳ تن بذر توزیعی کلزا مربوط به ارقام داخلی شامل رقم های هیدرومیل و نپتون و بالغ بر ۸ تن آن مربوط به ارقام خارجی شامل رقم های نپتون، ایمپریو و مرکوری است.

وی تصریح کرد: مقدار بذر تأمینی توسط ۲۰ مرکز توزیع شبکه تعاون روستایی در سراسر استان بین کشاورزان کلزاکار، توزیع می شود.

 مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی آذربایجان غربی اظهار کرد: شهرستان های پلدشت، نقده و بوکان به ترتیب با ۸، ۶ و ۲ تن بذر کلزا بیشترین آمار دریافتی دانه روغنی کلزا را دارند.

برزگر در ادامه هدف اصلی از کشت این محصول را استفاده از مازاد آب رودخانه های فصلی، اصلاح الگوی کشت ، بهبود تناوب زراعی و افزایش درآمد زارعین از طریق تأمین دانه روغنی و علوفه ، تداوم فعالیت زنبورستانهای استان،و همچنین افزایش حاصلخیزی اراضی زراعی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: کلزا یک کشت استراتژیک بوده و نیاز آبی آن کمتر از گندم است و کشت آن می تواند نقش مهمی در کنترل آفات، بیماری ها و علف های هرز مزارع داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید