Iranian Agriculture News Agency

غلامرضا قوسی:

ایجاد و راه اندازی بوم بازارها باعث ایجاد انگیزه در بانوان هنرمند روستا است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان از محل بوم بازار روستای شکراب بیرجند بازدیدکردند.

 ایجاد و راه اندازی بوم بازارها باعث ایجاد انگیزه در بانوان هنرمند روستا است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سجادی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر نقش سازنده زنان در تحکیم بنیان خانواده و جامعه، بر ضرورت حمایت از فعالیت های کشاورزی به ویژه در محیط روستا تاکیدکرد.

 غلامرضا قوسی نیز با بیان این‌که برنامه های سازمان با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه پایدار و اشتغال پایدار پیش می رود، گفت: ارتقای سطح دانش فنی کارشناسان و بهره برداران کشاورزی و به روز رسانی تکنیک های مهم کشاورزی بسیار ضروری است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به استفاده از منابع در اختیار سازمان و روستاها اشاره کرد و افزود: برای ارتقای بهره وری باید از  منابعی همچون زنان پر توان و هنرمند روستایی استفاده کرد که برای بهره وری و ارتقای تولید و پیشرفت روستا بسیار موثر می باشند.

 وی با بیان اینکه راه اندازی بوم بازارها بسیار موثر است، اظهارداشت: ایجاد و راه اندازی بوم بازارها باعث ایجاد انگیزه برای بانوان هنرمند روستا می‌شود.

 وی عنوان کرد: یکی دیگر از  طرح هایی که می‌تواند در جهت ارتقای کمی و کیفی محصولات روستایی و معرفی روستا و همچنین بروز هویت زنان روستایی پرتلاش موثر باشد، تشکیل صندوق خرد زنان روستایی است که در سنوات گذشته و امسال پیشرفت های بسیار چشم گیری در این زمینه داشتیم.

 قوسی تشریح کرد: در سال های گذشته ۲۱۸ صندوق شکل گرفته و در سال جاری هم ۴۳ صندوق تشکیل شده است و این صندوق ها می ‌تواند در جهت پیشرفت روستا بسیار کمک شایانی نماید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید