Iranian Agriculture News Agency

ابتکار مطرح کرد:

نقش زنان روستایی در اقتصاد و تامین امنیت غذایی کشور

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری گفت: فعالیت ها در روستاها خانوادگی است و تولیدات کشاورزی تاثیر روزافزونی در اقتصاد و تامین امنیت غذایی ما دارد که سهم قابل توجهی از آن توسط زنان روستایی انجام می شود.

نقش زنان روستایی در اقتصاد و تامین امنیت غذایی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، معصومه ابتکار معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در همایش همایش ملی صندوق های خرد محلی اظهار کرد: دولت دوازدهم در زمینه توسعه روستایی توجه ویژه ای داشته و دارد و نتیجه این توجه در هم افزایی و هم پیمانی در دستگاه‌های مختلف اجرایی مشهود است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید به رفع تبعیض های جامعه زنان توجه ویژه‌ای دارد و موضوع توجه به زنان و توجه به روستاها با هم آمیخته شده و شاهد تحولات چشمگیری در این زمینه هستیم.

ابتکار در رابطه با فعالیت روستاها و تولیدات کشاورزی تصریح کرد: فعالیت ها در روستاها خانوادگی است و تولیدات کشاورزی تاثیر روزافزونی در اقتصاد و تامین امنیت غذایی ما دارد که سهم قابل توجهی از آن توسط زنان وستایی انجام می شود به همین دلیل یکی از جهت‌گیری‌های ما همکاری با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد در راستای استانداردسازی محصولات بوده که فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: نقش زنان روستایی تنها همکاری در فعالیت های کشاورزی نیست، زنان عامل اصلی تاب آوری در شرایط سخت و مشکلات هستند که در روستا به دلیل عوامل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تغییر اقلیم نقش آنان بیش از پیش محسوس است.

ابتکار ادامه داد: زنان عامل تغییر، بهبود و اصلاح شرایط هستند و سرمایه‌گذاری بر روی زنان بسیار مهم است و نتیجه بخشی خوبی داشته است.

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری اذعان داشت: یکی از زمینه های فرهنگی و اقتصادی روستایی صنایع دستی است، تنوع اقوام و فرهنگ و صنایع دستی فرصت خوب و فوق العاده را برای بوم گردی و گردشگری به وجود آورده و فرصت مناسبی برای بازارهای تولیدات صنایع دستی روستاییان است.

ابتکار در رابطه با شبکه سازی بازار محصولات کشاورزی گفت: شبکه سازی بخش بازار از موارد مهم تفاهم نامه امروز است تا بتوانیم استفاده صحیح از اینترنت و ترویج بازار اینترنتی را در روستا ها داشته باشیم.

وی افزود: موضوع حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی و گیاهان دارویی با روستاییان و عشایر پیوند خورده است، توجه به میراث و ثروت های طبیعی هر روستا باید در دستور کار ما قرار گیرد که در کشور ما با پیوند زدن روستا و فناوری‌های نوین امیدواریم تحول بالایی در این زمینه ایجاد شود.

ابتکار با اشاره به این نکته که توسعه صندوق های خرد محلی یک ضرورت است، تصریح کرد: ما مسیر موفقیت را در این زمینه پیمودیم، من از بیش از ۴۰ صندوق روستایی بازدید کرده ام، در حال حاضر بیش از ۳۲۰۰ صندوق داریم که با حمایت وزارت جهاد کشاورزی توسعه پیدا کرده اند و بیش از ۱۳۰ هزار زن روستایی در این صندوق ها تحت حمایت قرار دارند که باید این رقم افزایش یابد.

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری گفت: امیدواریم بتوانیم آینده روشنی را  برای زنان روستایی ترسیم کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید