Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد:

حمایت از متقاضیان تاسیس واحدهای فرآوری زرشک

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از برداشت زرشک و جمع آوری در بارگاه های زرشک خبر داد و گفت: تعداد ۳۴ واحد بارگاه زرشک در استان وجود دارد که برای این فصل آماده می باشند.

حمایت از متقاضیان تاسیس واحدهای فرآوری زرشک

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی  افزود: برای  بسته‌بندی و فرآوری زرشک و احداث بارگاه در آینده، احداث باغ زرشک از محل بند الف تبصره ۱۸ تا سقف حدود ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پیش‌بینی شده است.

وی در خصوص ایجاد بارگاه‌های زرشک، خاطرنشان کرد: در این مورد نیز جلساتی تشکیل و طرح تیپ نیز ارائه شده و موضوع در کارگروه امور زیربنایی استانداری هم مطرح شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تعداد کل واحدهای فرآوری و بسته بندی محصول زرشک را 13 واحد اعلام کرد و اظهار داشت: از این 13 واحد 6 واحد فعال و 7  واحد نیمه فعال می باشند که امیدواریم با برداشت امسال همه واحدها فعال گردند.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی کل واحدها 9370 تن می باشد، ادامه داد: با فعالیت کلیه واحدها، برای تعداد 157 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می گردد.

غلامرضا قوسی از حمایت سازمان از متقاضیان برای تاسیس بارگاه یا واحد فرآوری و بسته بندی خبر داد و بیان کرد: مجوز تاسیس مرتبط با فرآوری و بسته بندی زرشک برای 11 فقره با مجموع ظرفیت 2407 تن صادر شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید