Iranian Agriculture News Agency

ربیعی خبر داد:

ایجاد ۱۹۰ هزار شغل روستایی در سال جاری

فقرزدایی در دولت تدبیر و امید هدفمند بوده است

سخنگوی دولت گفت: امسال ۱۹۰ هزار شغل روستایی ایجاد شده که ۴۰ درصد از آن سهم بانوان بوده است.

ایجاد ۱۹۰ هزار شغل روستایی در سال جاری

سخنگوی دولت گفت: امسال ۱۹۰ هزار شغل روستایی ایجاد شده که ۴۰ درصد از آن سهم بانوان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایانا،  علی ربیعی سخنگوی دولت و رئیس هئیت مدیره صندوق کارآفرینی امید در همایش ملی صندوق های خرد محلی اظهار کرد: ما نیازمند گفتگوی بیشتر در رابطه با فقر هستیم، فقرا هم در زمان رشد اقتصادی و هم تحریم زحمت بیشتری را متحمل می شوند و زندگی دشواری را تحمل خواهند کرد؛ بنابراین سیاستگذاری فقرزدایی سیاستگذاری مرحله ای نیست و نیاز به برنامه مداوم دارد.

وی افزود: مسئله فقرزدایی جهانی و درازمدت است و سیاستگذاری معطوف به فقرزدایی باید مداوم باشد که ما در این دولت آن را دنبال کرده‌ایم و در زمینه زیرساخت های روستایی می توانیم اعلام کنیم که تا پایان دولت بیش از ۹۰ درصد روستاها دارای راه های باز خواهند شد.

وی تاکید کرد: برق رسانی روستاهای بالای ۱۰ خانوار هم تا پایان سال انجام می شود، همچنین در زمینه آب آشامیدنی نیاز به تلاش بیشتری داریم و توسعه جاده های ریلی و زمینی از اقداماتی بوده که دولت در رابطه با فقرزدایی آن را دنبال کرده است.

ربیعی افزود: توسعه آی سی تی و فرآیندهای تکنولوژی ارتباطی در روستاها قابل توجه بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به هدفمند بودن فقرزدایی در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: سیاست فقرزدایی توانمندساز را اتخاذ کردیم که هدفمند بوده است؛ رئیس جمهور در تمام جلسات شورای اقتصاد و جلسات سه قوه بحث زیرساخت روستایی را مطرح کرده و اهمیت آن را بسیار بالا می‌داند.

ربیعی ادامه داد: در زمینه فقر سلامت، ارزش دفترچه بیمه روستاییان را ۴ برابر افزایش دادیم و در زمینه فقر آموزش در روستاها، مبارزه با بازماندگی از تحصیل را داشتیم همچنین امسال دیگر مدارسی با سازه های پایین و بخاری نفتی نخواهیم داشت.

ربیعی در رابطه با صندوق‌های خرد محلی گفت: امروز ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی با کمک وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شده که ۱۸ صندوق شهرستانی و یک صندوق استانی را شامل می شود که این صندوق استانی در استان کردستان است.

وی افزود: ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این صندوق ها در نظر گرفته شده که ۲۰ میلیارد تومان آن توسط آورده های شخصی اعضا تامین شده است.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۱۰ هزار صندوق اعتباری توسعه خود یار داریم.

ربیعی در رابطه با سهم اشتغال زنان روستایی گفت: از سال های گذشته سهم اشتغال روستاییان سه دهم درصد بوده که امسال به ۲۵ درصد رسیده است و ۱۹۰ هزار شغل روستایی ایجاد شده که ۴۰ درصد از آن سهم بانوان بوده است.

وی افزود: سرمایه اجتماعی زنان روستایی افزایش پیدا کرده است، سهم زنان در اشتغال کل و روستایی قابل توجه است و نیازمند آموزش هستیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم تفاهم‌نامه ایجاد صندوق خُرد محلی مابین صندوق کارآفرینی امید و سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی امضا شد که طبق این تفاهم‌نامه هزار صندوق خُرد محلی دیگر به میزان فعلی افزوده خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید