Iranian Agriculture News Agency

نورالله زاده اعلام کرد:

تاسیس ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی در چهار سال اخیر

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی در چهار سال اخیر تاسیس شده که ۶۰۰ صندوق آن در سال ۹۵ و در پی تعامل ما با وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شده است.

تاسیس ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی در چهار سال اخیر

به گزارش خبرنگار ایانا، اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در همایش ملی صندوق های خرد محلی اظهار کرد: صندوق‌های خرد محلی بیش از ۱۰ سال بود که متوقف شده بود اما با حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی توانستیم آن را دوباره احیا کنیم و همکاری‌های خوبی با دفتر امور زنان وزارت جهاد کشاورزی داشتیم که به توسعه صندوق های محلی و دستیابی آنها به منابع مالی انجامید.

وی افزود: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های مردم نهاد به ما کمک های بسیاری کردند و بسیاری از روستاها با کمک همین سازمان های مردم نهاد توانستند صندوق های محلی خود را به ثمر بنشانند.

نورالله زاده اذعان داشت: ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی در چهار سال اخیر تاسیس شده که ۶۰۰ صندوق آن در سال ۹۵ و در پی تعامل ما با وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شده است.

وی افزود: در این صندوق ها از ظرفیت های محلی استفاده می شود و با مشارکت خود روستاییان و هیئت مدیره ای که از اعضای  خود روستا تشکیل شده کارها پیگیری می شود.

وی ادامه داد: صندوق ها و طرح‌های آن‌ها باید بانک پذیر شود که این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است و با آموزش هایی که داده ایم در حوزه بازاررسانی و بسیاری حوزه‌های دیگر امیدواریم بتوانیم این کار را توسعه دهیم‌.

مدیرعامل صندوق  کارآفرینی امید تصریح کرد: به هر کدام از ۶۰۰ صندوق تشکیل شده ۱۵ میلیون تومان تسهیلات دادیم، صندوق های تشکیل شده بعدی ۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند و در حال حاضر این تسهیلات به ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: به صورت کلی ۸۰ میلیارد تومان در این بخش تسهیلات پرداخت کرده ایم و می‌توان گفت ۵۰ هزار نفر از این تسهیلات برای کسب و کارهای خود استفاده کرده اند.

نورالله زاده ابراز امیدواری کرد: با اقدامات و آموزش هایی که انجام شده و با ساز و کارهایی که در کسب و کارهای نوین در پیش گرفته ایم بخشی از آموزش ها را به آموزش مجازی تبدیل کنیم تا بتوانیم از راه دور اعضا را آموزش دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید