Iranian Agriculture News Agency

همزمان با روز جهانی استاندارد مطرح شد؛

اخذ گواهی استاندارد تشویقی برای محصولات کشاورزی در استان خوزستان

مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در امور محیط زیست و سلامت غذا همزمان با روز جهانی استاندارد ضمن تیریک به تلاشگران این عرصه اظهار کرد: سیاست مهم و کلیدی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اخذ گواهی استاندارد برای محصولات کشاورزی به صورت تشویقی است.

اخذ گواهی استاندارد تشویقی برای محصولات کشاورزی در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، ژاله کریمی نژاد مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در امور محیط زیست و سلامت غذا ضمن اشاره به روز جهانی استاندار با شعار استاندارد ویدئویی خالق صحنه‌های جهانی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در تلاش است با تهیه ویدئوهای مرتبط و استاندارد در راستای تحقق این شعار گامی‌های مثبتی بردارد.

وی افزود: استاندارد شرایطی است بهینه، برای دستیابی به اهدفی معین تا کیفیت امور مورد قرار گرفته و مطابق ضوابط تعیین شود که بتوان ایمنی را در جامعه مستقر نمود.

کریمی نژاد در ادامه ضمن اشاره به مصادیق استاندارد در تولید کالا و محصولات کشاورزی اظهار کرد: یکی از مصادیق استاندارد، تولید کالاها و مجصولات کشاورزی است که دارای این نشان بوده چرا که تولید محصول استاندارد تامین سلامت و امنیت غذایی را در جامعه امکان‌پذیر می‌نماید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با دستورالعمل‌های جدیدی که در زمینه صدور گواهی حد مجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی منتشر شده است، نقش مدیران کنترل کیفی بسیار مهم و کلیدی بوده و باید ارتباط آنها با کشاورزان از طریق انعقاد قرارداد برقرار شود.

مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در امور محیط زیست و سلامت غذا گفت: هر مدیر کنترل کیفی می‌تواند در واحدهای زراعی و باغی حداکثر تا 50 هکتار و در واحدهای گلخانه‌ای و پرورش قارچ حداکثر تا 10 هکتار با کشاورزان قرارداد منعقد نماید.

وی ضمن اشاره به رشته متقاضیان یادآور شد: تمامی گرایش‌های کشاورزی به جز رشته‌های شیلات، دام و طیور، زنبور عسل و گرایش‌های مربوطه می‌توانند در این عرصه فعالیت نمایند.

کریمی نژاد در ادامه تصریح کرد: یک مدیر کنترل کیفیت می‌تواند یک مدیر کلینیک گیاه پزشکی، مدیر آزمایشگاه خاکشناسی و مدیر شرکت خدمات مشاوره فنی باشد و طی گذراندن آموزش‌های لازم موفق به کسب گواهی تایید صلاحیت و پروانه فعالیت شود.

وی در پایان با بیان این مطلب که یکی از سیاست‌های مهم و راهبردی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اخذ گواهی استاندارد برای محصولات کشاورزی به صورت تشویقی است، از واجدین شرایط دعوت کرد در صورت تمایل نسبت به ثبت نام از طریق مدیریت‌های جهاد کشاورزی اقدام و در زمینه استقرار سلامت در جامعه و همراهی با کشاورزان گام‌های موثری در خوزستان زرخیز بردارند.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید