Iranian Agriculture News Agency

8 هزار و 800 هکتار از اراضی خراسان جنوبی به سیستم های نوین آبیاری تجهیز می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سند سازگاری با کم آبی دو نوع پروژه سازه‌ای و غیر سازه‌ای تعریف شده، گفت: یکی از طرح های سازه ای اجرای پروژه‌های آب و خاک و سیستم‌های نوین آبیاری می باشد که متناسب با آب و خاک دو روش اجرایی قطره‌ای و کم فشار اجرا می شود.

 8 هزار و 800 هکتار از اراضی خراسان جنوبی به سیستم های نوین آبیاری تجهیز می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، 

غلامرضا قوسی با بیان اینکه امسال 8 هزار و 800 هکتار از اراضی استان باید به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شود، افزود: تاکنون 2 هزار و 100 هکتار اجرایی شده است.

وی به اختصاص اعتبارات مناسب در سال جاری در راستای اجرایی شدن سند سازگاری با کم آبی اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون 72 میلیارد تومان برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به استان ابلاغ و قول افزایش اعتبار تا 120 میلیارد تومان نیز داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد:  6 هزار و 252 رشته قنات در خراسان جنوبی وجود دارد که طبق هدفگذاری ها،  سالانه می بایست 30 درصد این قنوات را مرمت، بازسازی و حفاظت کنیم.

قوسی افزود: در این راستا سال گذشته 8 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار ملی داشته‌ایم که این میزان در سال جاری به 14 و نیم میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه 105 میلیون متر مکعب میزان تقویت سفره‌های آب زیرزمینی از محل اجرای طرح‌های آبخیزداری تا افق 1400 است، خاطرنشان کرد: 85 میلیون مترمکعب میزان صرفه جویی در مصرف آب تا افق 1400 است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید