Iranian Agriculture News Agency

واعظی در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

کاهش بیماری‌های مشترک انسان و دام در استان تهران

مدیرکل سازمان دامپزشکی استان تهران گفت: در یک سال اخیر بیماری‌هایی مانند سل، بروسلوز(تب مالت)، آنفولانزای فوق حاد پرندگان و هاری که در سال‌های گذشته معضل استان تهران بودند، نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش بیماری داشته‌ایم.

کاهش بیماری‌های مشترک انسان و دام در استان تهران

ولی‌الله واعظی مدیرکل سازمان دامپزشکی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های دامی اظهار کرد: حدود 20 درصد از فرآورده‌های خام دامی در تهران عرضه می‌شود و بیش از 7 هزار مراکز عرضه فرآوری‌های خام دامی در استان داریم که نظارت بهداشتی را بر روی آن‌ها اعمال می‌شود.

وی افزود: همچنین حدود 20 درصد از طیور و دام سبک کشور به کشتارگاه‌های دامی استان تهران ارسال می‌شود که نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر آن ها اعمال شده است.

مدیرکل سازمان دامپزشکی استان تهران با اشاره به دست‌آوردهای دامپزشکی در مهار بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان تصریح کرد: در یک سال اخیر بیماری‌هایی مانند سل، بروسلوز(تب مالت)، آنفولانزای فوق حاد پرندگان و هاری که در سال‌های گذشته معضل استان تهران بودند، نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش بیماری داشته‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که دامپزشکی بر 26 واحد کارخانه‌های داروسازی تهران نظارت کامل دارد، اذعان کرد: 80 درصد از واردات و صادرات نهاده‌های دامی در استان تهران انجام می‌شود و 70 درصد از کارخانه‌های داروسازی کشور در این استان قرار دارد که نظارت بر بهداشتی و تولید آن بر عهده دامپزشکی استان تهران است.

واعظی گفت: رتبه‌بندی کشتارگاه‌ها و طرح ارتقا کیفی تولید گوشت مرغ در دستور کار ما قرارگرفته است و اعتقاد ما بر این است که مرغ سالم و بهداشتی به دست مردم برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید